חשיפת הדור החדש של הפורד פוקוס בתערוכת דטרויט האחרונה עוררה מעט תמיהות מכיוון שפורד פוקוס אמנם משווקת בשוק האמריקאי אך אירופה נחשבת השוק העיקרי שלה. לפורד, כך מסתבר יש תוכניות נרחבות עבור הפוקוס החדשה שתהיה מכונית גלובלית ותיוצר בעתיד גם באסיה, אפריקה ודרום אמריקה. על פי פורד הגרסאות ברחבי העולם יהיו זהות למדי ו-80% מרכיבי המכוניות יהיו משותפים. הפוקוס החדשה נשענת על פלטפורמת C הגלובלית של פורד אותה היא חולקת עם ה-C מקס והגרנד C מקס שהוצגו בתערוכת פרנקפורט האחרונה. אותה פלטפורמה תשמש בעתיד גם את רכב הפנאי שירש את הקוגה. בסך הכל מתכוונים בפורד לייצר מהפלטפורמה הזו 2 מליון מכוניות בשנה.לאחר שבדטרויט נחשפה הפוקוס החדשה בגרסאות ההאצ'בק והסדאן מביאה פורד לתערוכת ז'נבה את גרסת הסטיישן שחשובה במיוחד עבור השוק האירופאי. בניגוד לשנים עברו לגרסת הסטיישן יש גם חשיבות מקומית לאחר שגרסת הסטיישן של הפוקוס הנוכחית זכתה להצלחה רבה במכירות בארץ והצליחה להחיות כאן את הקטגוריה הנשכחת. הפוקוס סטיישן החדשה ממשיכה ליישם את קו העיצוב הקינטי של פורד ומצליחה להראות הרבה יותר סקסית ודינמית מהסטיישן הנוכחית כאשר האחוריים מפגינים דמיון לגרסת הסטיישן של המונדיאו.

היצע המנועים של הפוקוס יכלול את מנוע ה-1.6 ליטר מסדרת האקו-בוסט (Eco Boost) החדשה בהספקים של 150 ו-180 כ"ס. בנוסף יוצא גם מנוע 1.6 אטמוספרי בהספקים של 125 ו-105 כ"ס. באירופה יוצעו גם שני מנועי טורבו דיזל במבחר רמות הספק. האחד בנפח של 1.6 ליטר בהספקים של 95 ו-115 כ"ס והשני בנפח 2.0 ליטר בספקים של 115, 140 או 163 כ"ס. על פי פורד שתי גרסאות הדיזל החזקות יוצעו גם עם תיבת הפאוור-שיפט (Power Shift) החדשה וכפולת המצמדים. בפורד לא ציינו אם התיבה תשודך גם למנועי הבנזין אך סביר להניח שגם זה יקרה בשלב מסוים על מנת להציע אלטרנטיבה לשילוב מנועי ה-TSI ותיבת ה-DSG של קבוצת פולקסווגן. בפורד יודעים לספר לנו כי המנועים החדשים משיגים שיפור של עד 20% בצריכת הדלק לעומת הפוקוס הפורשת.



בין החידושים הטכנולוגים בפוקוס החדשה ניתן לציין דיפרנציאל קדמי אלקטרוני ואגף הבטיחות זוכה לדגש מיוחד ובו תוכלו למצוא בין היתר מערכת למניעת התנגשויות במהירות נמוכה המבוססת על ראדאר (בדומה למערכת שכבר מוכרת בדגמי וולוו), מערכת שמזהה סטייה מהנתיב באמצעות מצלמה ומתריעה על כך לנהג, מערכת התרעה על הנעשה בשטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.