הסקודה רומסטר שהוצגה בשנת 2006 והדור השני של הפאביה שהוצג כשנה אחריו מייצגים את הצד הצעיר ואופנתי יותר בהיצע הדגמים של סקודה. כעת, הגיע הזמן לרענן את צמד הקטנות מבחינה עיצובית וטכנולוגית.חיצונית, מיישר העיצוב קו עם הפנים הרעננות של סקודה שפגשנו כבר בייטי ובאוקטביה מתוחת הפנים. הסקודה פאביה ורומסטר זוכות לשבכה מוגדלת ומלבנית יותר כשאליה מתווסף פגוש חדש בעל כונס אוויר יחיד ופנסי ערפל מוגדלים.

מתחת למכסה המנוע זוכה הצמד לשילוב העדכני מבית פולקסווגן בין מנועי ה-TSI ותיבת ה-DSG. מנוע ה-1.2TSI יוצע כעת גם בשתיהן בשתי רמות הספק, 105 ו-86 כ"ס כאשר הגרסה החזקה יותר תוצע גם עם תיבת DSG בעלת שבעה הילוכים, שילוב לזה בו פגשנו בפולו החדשה שהגיעה לישראל השבוע שעבר. באופן מעניין מנוע ה-1.6 הישן לא יוצא לגמלאות וימשיך להיכלל בהיצע המנועים של הפאביה והרומסטר המחודשות עם האופציה לתיבה אוטומטית רגילה.

באגף הדיזל נוטשת סקודה את מנוע ה-1.9 הישן לטובת מנוע 1.6TDI חדש בעל מסנן חלקיקים בהספקים של 90 או 105 כ"ס. מנוע חדש נוסף אך פחות רלוונטי עבורנו הוא 1.2TDI המספק 75 כ"ס שמחליף את מנוע ה-1.4TDI בעל ההספק הזהה.
הרומסטר והפאביה המחודשות יערכו את הבכורה בתערוכת ז'נבה שתיפתח בשבוע הבא.