לפולו GTI מעולם לא היתה הילת-זוהר כמו לאחותה הגדולה, פולקסווגן גולף GTI – אבל עושה רושם שהדגם החדש שנחשף אתמול יחזיר קצת את הכבוד לסופרמיני החמה של פולקסווגן. הפולו עצמה קיבלה כבר כבוד די והותר בגלגולה הנוכחי (שהושק זה עתה בישראל), לאחר שזכתה בתואר "מכונית השנה" באירופה לשנת 2010, ועכשיו היא זוכה לגרסה ספורטיבית ראויה. את ההנעה מספק מנוע זהה לזה שבסיאט איביזה קופרה החדשה, 1.4 TSI מוגדש-טורבו-ועל המוציא 180 כ"ס, ופועל דרך תיבת DSG בת 7 הילוכים (כאופציה יחידה, אגב. מאכזב שאין גרסה ידנית). הביצועים בהחלט נאים: 0 ל-100 ב-6.9 שניות, שזה בדיוק כמו הגולף GTI הנוכחית. לא רע. למכונית ששוקלת הרבה יותר מהגולף GTI המקורית: 1,184 ק"ג (אם כי זה כ-140 ק"ג פחות מגולף GTI נוכחית). המהירות המרבית היא 228 קמ"ש. פולקסווגן מדגישה כי הביצועים הללו מגיעים יחד עם נתונים מרשימים של צריכת דלק (16.6 ק"מ/ל') ופליטת CO2 (רק 139 גרם/ק"מ). הכוח עובר דרך דיפרנציאל קדמי מוגבל-החלקה אלקטרוני המכונה XDS, שהוא הרחבת התפקוד של הגבלת ההחלקה האלקטרונית EDL שהיא חלק מבקרת היציבות ESP. הבנתם הכל, נכון?
העיצוב נראה כהמשך ישיר של הגולף GTI, וכולל כצפוי ערכת חצאיות חיצונית, חרטום מושחר בחלקו, פנסים שונים (הכוללים כאופציה גם תאורת LED) וקליפרים אדומים הנראים דרך חישוקי "17 – שהם זהים לאלו של הגולף GTI. המיתלים הונמכו (ב-15 מ"מ) והוקשחו יחסית לפולקסווגן פולו הרגילה. גם תא הנוסעים זכה כמובן לטיפול משלו וכולל בין היתר הגה שטוח בחלקו התחתון עם מנופי תפעול ל-DSG, דוושות אלומיניום ומושבים ספורטיביים בריפוד משובץ-רטרו המזכיר – לא במקרה, יש להניח – את הגולף GTI המקורית.
במילה אחת: אהבנו. בשתי מלים: מתי אצלנו?