טויוטה MR2 יוצרה בין השנים 1984-2007 בשלושה דורות שונים: ה-2 הראשונים היו קופה דו-מושביים והאחרון (2000-2007) הוצא גם כרודסטר. ה-MR2 היתה חלק מפרויקט מהפכני בטויוטה (ששיאו היה הקמת חטיבת Scion האמריקאית) שנועד לפנות לקהל צעיר יותר וחדש עבור טויוטה.

ב-2007 הופסק ייצור ה-MR2 מסיבות השמורות לטויוטה ועתה נחשף קונספט מעניין המתיימר להוות קדימון לשובה של הרודסטר השובבה. ה-GRMN MR2 Sports Hybrid קונספט פותחה בשיתוף הסדנה השותפה לטויוטה בתחום השיפורים והמרוצים – Gazoo – סביב פלטפורמה מוסבת של MR2 מהדור האחרון. מתחת ל"פח" העניינים שונים לגמרי משהכרנו ברודסטר המנוחה (1.8 ליטר, 140 כוח-סוס), כאשר מנוע (מרכזי, כמובן) בתצורת V6 ובנפח 3.3 ליטר מניע את הגלגלים האחוריים באמצעות גיר רציף ומנוע חשמלי מניע את הקדמיים. הרעיון הוא שימוש במנוע החשמלי בלבד במהירויות נמוכות (עירוניות) וצירוף המנוע המרכזי, מוזן הבנזין, לחגיגה כאשר נדרש יותר קיטור. החלוקה להספק לא נמסרה אך בסה"כ מייצרות 2 תחנות הכוח יחד כ-400 כוח-סוס מרשימים ביותר, בעיקר לנוכח המשקל העצמי המרשים לא פחות של הקונספט: כ-1,300 ק"ג. נתון המהירות המרבית לא נמסר אך התאוצה ל-100 בהחלט כן: 4.5 שניות בלבד.

ממקורות ביפן, הנסמכים על מידע המגיע מתוך טויוטה, השקת קונספט למתחרה הישירה המיועדת מבית הונדה – ה-CR-Z – האיצה את הפיתוח והקדימות שניתנו לפרויקט והשמועות מדברות על השקת גרסה סדרתית כבר במהלך 2011. אם וכאשר מדובר על מכונית שתשווק גם מחוץ ליפן, מה שהופך את כל הסיפור למעניין בהחלט, עם שביב פוטנציאל לרלוונטיות גם עבורנו. נמתין בסבלנות.