חברת 'UMI', יבואנית קבוצת ג'נרל מוטורס מתחילה בשיווק הביואיק לה קרוס החדשה. היא תושק ראשית לקהל הלקוחות ביום שישי הקרוב וביום א' תתייצב באולמות התצוגה.

הלה קרוס החדשה מחליפה את הדגם הנמכר ביותר של ביואיק בארץ בשנים האחרונות ומציגה מספר חידושים חשובים לעומתו. היא נשענת על פלטפורמת 'אפסילון' של ג'נרל מוטורס אשר משמשת גם את האופל אינסינייה וביואיק ריגל הקטנה יותר. היא מעט קצרה ונמוכה מקודמתה אך בסיס הגלגלים שצמח ל-284 ס"מ אומר שהיא כנראה מרווחת יותר. בביואיק גם גאים במערך ה"כיוון לשקט" שאומר הקפדה היקפית בבידוד פנים הרכב מרעשים.

המכונית החדשה מצוידת במנוע V6 חדש בנפח 3.0 ליטר עם הזרקה ישירה (24 שסתומים, ותזמון משתנה). היא מייצרת 255 כ"ס ו-29.3 קג"מ. המנוע שיגיע בקרוב גם ל-CTS שנמכרת כאן משודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.

הלה קרוס מוצעת בשתי רמות גימור: CX ו-CXL במחיר של 229,900 שקלים או 259,9000 שקלים. לגרסה הבסיסית מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים מתכוונים חשמלית וחישוקים קלים. לגרסה המצוידת יותר מתווסף גם עור, זיכרונות וחימום למושבים, גג פנוראמי נפתח, חישוקים בוהקים, וילון חשמלי, מפתח חכם עם חיישן קרבה ומערכת היגוי שונה שמשנה משקל בהתאם למהירות.

באמצע 2010 אמור להצטרף להיצע גם מנוע ה-2.4 ליטר (4 ציל' הזרקה ישירה) שמייצר 182 כ"ס. הוא יהיה זול בפער קטן למדי, אך לפי היבואן ייתן מענה למי שחושש מהמנועים האמריקניים הגדולים.

הלה קרוס היוצאת נמכרה בדרך כלל בקצב של קצת יותר מ-500 – כלים בשנה והיבואן מאמין שבדגם החדש ניתן יהיה אף להגדיל את הכמויות, למרות עליית המחיר.