לאחר קדימון בדמות רכב התצוגה יונדאי ix-onic ממנו פרח ועלה הטוסון הבא והנאה למדי יגיע תורה של האחות קיה להציג את הספורטאז' הבא. בהעדר תמונות רשמיות, אנו פונים לתמונות ריגול בכדי לשאוב מהן מידע.

בדומה לטוסון הבא, או ה-iX35, ישתנו ממדי הספורטאז' החדש. האורך יגדל מ-433 ל-441 ס"מ, הרוחב יקטן בס"מ (182 בחדש) והגובה יצטמק מ-173 לכדי 165.5 ס"מ. בסיס הגלגלים יתארך בס"מ לכדי 264 ס"מ.
שני מנועים חדשים יוצגו ויכללו שתי יחידות כוח בנפח 2.0 ליטרים, האחת בנזין והשנייה דיזל, עם 166 ו-184 כוח-סוס בהתאמה. יש לצפות לכך כי בדומה לאחיו מבית יונדאי, גם הספורטאז' החדש יוצע עם הינע כפול קבוע או הנעה קדמית בלבד בגרסת הבנזין, בעוד שהדיזל ישווק עם הנעה כפולה בלבד. הגלגלים גדלו והמידה הסטנדרטית של הצמיגים היא 225/60 הנעולים על חישוק 17 אינץ' (במקום 16 כיום). כאופציה מוצעים חישוקי 18 אינץ' עליהם נעול גומי בחתך נמוך יותר, במידה 225/55.

עיצוב הפנים, ממנו ניתן ללמוד מעט מתמונת הריגול של חברינו מאוטוסקופ, מראה כי המעצבים בקיה שאבו השראה מעיצוב לוח המחוונים של ...אודי, עם שתי תעלות הנוטות לכיוון הנהג, בדומה למראה הניבט לנוהג ב-Q5 או ב-A6 החדשה.

בקרוב: קיה ספורטאז' חדש
צילום: autoscoop.biz
השיווק יחל באירופה לקראת תחילת 2010 ואצלנו כמה חודשים מאוחר יותר. אנו מקווים כי לשם התחרות, לא ייאחר הספורטאז' להגיע כמו בדור הנוכחי. לגבי המחיר הצפוי, למעט הפער בין הבנזין לדיזל שיעמוד על כ-10% לטובת הבנזין, אין לנו נתונים נוספים אולם אנו משערים כי נציגות אחת בקבוצה 4 כפי שהייתה עד כה, תוצע גם בעתיד.