נראה שבקיה ישראל לא נחים לרגע ומנסים לחדש בקצב שהוא כמעט יומיומי. זמן קצר אחרי שהודיעו ב'רי מוטורס', היבואנית, על כניסת המג'נטיס לקבוצה 4 לחישוב שווי ערך רכב, מוסרים מ'רי' כי הצליחו להביא גם את הספורטאז' לתוך אותה קבוצה. קרי, תג מחיר של 147,000 שקלים.קיה כבר ביצעה צעד לכיוון עם גרסת ה'בלו' של הספורטאז' שהוצגה במהלך השנה ונמכרה במחיר של 145,000 שקלים. ואולם בגלל ענייני פרוצדורה היא לא היתה יכולה להיכנס לתוך הקבוצה. "יונדאי טוסון הוכיח שיש מקום לרכב פנאי בקבוצה 4, אך בשביל להתחיל להיכנס לקבוצה היינו צריכים לחכות לתחילת שנה". מסביר גדי שניידר ראש המותג בארץ שמוסיף, "ביונדאי ישראל נאלצו לעיתים להתמודד עם ביקוש יתר, כך שבאופן ברור יש שם מקום גם לספורטאז'".
בניגוד למהלך של יונדאי כאן לא מדובר ביצירת גרסה שונה (כמו הטוסון 'טקסס') אלא הורדת מחיר ל-LX שנמכר עד כה ב-160,000 שקלים. זה אומר גם שלעומת היונדאי טוסון המקביל מצויד הספורטאז' בכיסוי עור לבורר ולהגה, מסילות גג ובצמיגים במידה גדולה יותר.
בקיה לא חוששים מפגיעה בלקוחות שכבר רכשו את הספורטאז' ומסבירים שהמדיניות שלהם היא תמיד לנסות ולייצר את המחיר המושך ביותר. בכל מקרה מבחינת הלקוחות הפרטיים קיה כבר הייתה באזור הזה קודם עם גרסת הבלו. כניסת הספורטאז' לקבוצה 4 תביא עימה את הפסקת מכירות גרסת הבלו. ובכל מקרה בקיה מבטיחים להמשיך להפתיע במהלך השנה.

ביונדאי, מן הסתם, יביטו היטב במהלך שקיה מבצעת, כך שלא נופתע אם נראה תגובה מצדה כמו למשל: שיפור קל של רמות האבזור (בייחוד בהתקנות מקומיות). יונדאי, כדאי לזכור, ביצעה מהלך דומה בהצלחה גדולה באמצע 2008, אך אז נמצא היה שוק הרכב – בייחוד בתחום הציים – במצב שונה לחלוטין.
לדפי קיה בקטלוג 'אוטו'