האיחוד קרייזלר-פיאט יוצא לדרך ותוכניותיו לעתיד ישפיעו גם על השוק הישראלי. בהתאם להודעת היצרנים, עד 2014 יהיו כמחצית מהדגמים של קרייזלר מבוססים על פלטפורמות של קונצרן פיאט. וזה אולי הפרט החשוב ביותר שעולה מתוכנית החומש שפרסמה קרייזלר. למעשה, מכוניות ראשונות של קרייזלר המבוססות על פלטפורמות מבית פיאט נראה כבר ב-2012.
באופן מעניין אלפא רומיאו, וחזרתה הצפויה לארצות הברית, אינה מוזכרת בהודעות אך המותג לנצ'יה לעומת זאת אמור לשלב כוחות עם קרייזלר (למשל בפיתוח יורשת ה-300C והתזיס). בראש חטיבת קרייזלר יעמוד אוליביה פרנסואה, ראש לנצ'יה כיום, שרוצה להפוך את קרייזלר למותג אלגנטי ויוקרתי שמקומו הטבעי בתערוכות אופנה. בקרייזלר מדברים על הכפלת מכירות בארצות הברית, ועל שילוב כלי רכב קטנים יותר במבחר. פיאט תהיה האחראית על מנועי הבנזין והדיזל, קרייזלר על יחידות הכוח הגדולות, ההיברידיות והחשמליות.

ההודעה מדברת על שפע חידושים שיחלו כבר השנה. חלקם, כמו שמסביר היבואן המקומי, כבר היו בתוכניות עוד לפני ההשלטות של פיאט אבל כעת הם יזכו לנופה מחודשת. וכך כבר בסוף 2010 נראה בארץ את הגרנד צ'ירוקי החדש אשר מהווה שינוי דרמטי מבחינת איכות והידור לעומת קודמו. גם ה-300C תעבור רענון אם כי לא ברור אם תתייצב כאן כבר השנה. גרסה חדשה של ה-PT קרוזר עשויה להגיע אלינו ב-2010 ואולם העובדה שהיא מכונה "מהמדורה אחרונה" רומזת שייצור הרכב הנוסטלגי יופסק בסוף אותה שנה. טרם הוחלט אם דודג' תמשיך בייצור הניטרו אחרי 2011 ואם תציג יורשת לוייפר, אבל מה שברור שהמותג יציג כבר ב-2010 צ'ארג'ר חדשה ורכב פנאי גדול חדש שיחליף את הדורנגו.

אבל מה שגורם ליבואן להיות אופטימי במיוחד הם הדברים שיבואו בהמשך. דודג' ג'רני, דודג' אוונג'ר ותאומתה קרייזלר סברינג אמורות לעבור מתיחות פנים מהותיות (כולל מנועים חדשים), ולנחות כאן בסוף 2010. בפיאט גם מבטיחים להציג גרסאות מעודכנות לקומפאס, פטריוט ולליברטי. ב-2012 תציג דודג' מכונית סדאן שתחליף את הקאליבר על בסיס פלטפורמה של פיאט. קרייזלר תשתמש באותו בסיס למכונית סדאן משלה שתוצג באותה שנה. ב-2013 תגיע האוונג'ר החדשה גם היא על בסיס של פיאט, כאשר גם מחליפת הסברינג וגם קרוסאובר עתידי יסמכו על אותה פלטפורמה. ב-2013 גם דודג' וקרייזלר יחלו בייצור מכוניות קטנות על בסיס הפונטו ואילו ג'יפ תיצור רכב פנאי קטן על אותו בסיס. באותה שנה נראה גם פטריוט, וצ'ירוקי/ליברטי חדשים על בסיס קומפקטי של פיאט.
קרייזלר יוצאת לדרך חדשה – במכשירי תנועה מרוצים
צילום: מנהל
כל הדברים האלה בפירוש נוגעים לשוק הישראלי והיבואן המקומי מדבר על התוכנית באופטימיות גדולה: "מדובר במהלכים שהם טובים מאוד לקרייזלר ועוד יותר מכך לשוק הישראלי. עד היום שיחקנו על חלק קטן מהשוק ותוך זמן קצר נוכל להתמודד בכולו. תוך שלוש שנים יהיה לנו הרבה יותר מה למכור. שנת 2010 תהיה מבחינתנו שנת מעבר עם שיפור מסוים לדגמים אבל את החידושים האמיתיים נרגיש מ-2011". אנשי 'מכשירי תנועה' מאמינים שכניסת פיאט לא תעכב, אלא תאיץ את התוכניות הקיימות של קרייזלר. הם צופים שבעקבות התנופה החדשה יגיעו גם מחירים תחרותיים יותר. והם לא חוששים כלל מאפשרות שייצוג קבוצת קרייזלר יעבור לסמל"ת. "מכשירי תנועה הוכיחה דרך המותגים האחרים שלנו שאנחנו יודעים למכור כמויות גדולות".