במסגרת תוכניותיה הגדולות של פולקסווגן לצפון אמריקה סיפרנו לכם על הצורך של החברה להציג מכונית גדולה יותר מה- פולקסווגן פאסאט ואף זולה יותר לשוק האמריקאי בכדי לתפוס נפח שוק גדול יותר. לאחרונה שחררה החברה מעט פרטים נוספים על תוכניותיה אלה והנה הם לפניכם.

המכונית אשר זוכה לכינוי NMS (ר"ת: New Mid Size Sedan, סדאן בגודל בינוני) תראה אור לקראת שנת דגם 2012. המראה, אם נשפוט לפי האיור הבודד שפורסם, מזכיר כל פולקסווגן מודרנית אשר ראיתם לאחרונה, כולל מראה החזית המשפחתית החדשה אשר נצפתה בשירוקו, ב פולקסווגן גולף החדשה וב פולקסווגן פולו.
מכונית זו אמנם תהיה מחליפתה של פולקסווגן פאסאט באמריקה, אולם היא תתומחר באופן אגרסיבי יותר, כ-8,000 דולר פחות בממוצע, בטווח ה-20,000 דולר ומעלה ולא ב-"מעט פחות מ-30,000 דולר" כפי שמתומחרת פולקסווגן פסאסט כיום. כדי לעמוד במחיר זה המכונית תיוצר בארה"ב. כך תמנע השפעת תנודתיות שערי המטבע על הרווחיות והחברה תייצר תחושת קרבה למכונית בשל היותה "תוצרת אמריקה".
בהשוואה למכירות של כ-9,800 יחידות מ פולקסווגן פאסאט בתשעת החודשים הראשונים של 2009, הציפיה מהמכונית החדשה הנה לכ-100,000 יחידות החל מ-2013. מגוון המנועים יכלול ככל הנראה ממיטב תוצרת החברה, כולל גרסאות דיזל, תיבות אוטומטיות ותיבות DSG. גרסת CC לא תיוצר.