ענקית הרכב פולקסווגן, אשר ממש לאחרונה הפכה ממועמדת לרכישה לרוכשת בעצמה, מכוונת גבוה בשוק האמריקאי. הכי גבוה שאפשר.

במסגרת התוכנית הרב שנתית של קונצרן פולקסווגן להפוך ליצרן הגדול בעולם ולעקוף את טויוטה, על הקונצרן הגרמני להצליח בכל השווקים, וזה כולל את השוק השני בגודלו, ארה"ב ובכל פלחי השוק. נציין כי גם בשנה קשה ומאתגרת כמו 2009, הצליחו מרבית היצרנים תחת הקונצרן לבסס מעמדם ולהגדיל המכירות.

באשר לתוכניות הקונצרן לחטיבת פולקסווגן בארה"ב, מתכנן הקונצרן למכור כ-800,000 יחידות עד שנת 2018, מעט מפי שלוש מקצב המכירות הנוכחי העומד על 300,000 יחידות. מנהלה של פולקסווגן צפון אמריקה, סטפן ג'קובי, אמר מפורשות בראיון לעיתון 'דטרויט פרי פרס' כי החברה רוצה להיות מספר אחד ברמה הגלובלית, וכמובן שגם בשוק השני בגודלו בעולם. בכדי לעשות זאת באופן רווחי ובכדי להמנע מהשפעת התנודות של שערי המטבע על הרווחיות, על החברה לייצר בארה"ב . נראה אם כן שהמפעל החדש בטנסי יעבוד בתפוקה מלאה.

מעבר לצורך בנטרול השפעת שערי המטבעות על הרווחיות, טעמם של האמריקאים שונה מאלו של האירופאים, ולא רק בשל החיבה לרכבי פיק-אפ או SUV מגודלים. בכדי לתפוס נפח שוק גדול יותר יהיה צורך בהתאמת דגמים לטעם הלקוחות, קרי תכנון וייצור מכונית המכוונת לשוק האמריקאי. מצד אחד, נשקל ייבוא הפולו החדשה לארה"ב, הואיל והצרכנים החוששים מעלית מחירי דלק בעתיד, יחד עם עליה במודעות החברתית והרצון לחסוך. מצד שני, עדין יש צורך להציג מכונית גודלה יותר מהפאסאט ואולי אף זולה יותר לשוק האמריקאי. יש לזכור כי בארה"ב, במשך שנים הטויוטה קאמרי וההונדה אקורד שולטות במכירות.

החברה תשקול הקמת מפעל מנועים בארה"ב. שימוש בקבלני משנה אשר יעמדו בתקני האיכות של פולקסווגן יגביר האהדה האמריקאית לחברה ולתפיסת המוצר "כתוצרת ארה"ב", מהלך בעל חשיבות שיווקית תוך חסכון בעלויות.
התוכנית הגרנדיוזית הזו כבודה במקומה מונח. יש לזכור שטויוטה לא תנוח על זרי הדפנה ותעשה כל המאמצים לשמור על מקומה בפסגה. כיצד יוכרע כבד הענקים?! נצטרוך לחכות (כמה שנים) ולראות.