תערוכת לוס אנג'לס של השנה שעברה התאפיינה בעיקר באווירה עגמומית ובתעשייה אשר עדין לא ידעה כיצד לעכל את המשבר הכלכלי העולמי. חלפה לה שנה ותערוכת הרכב ה-102 תפתח שעריה לציבור הרחב.

מטבע הדברים, תערוכת הרכב של לוס אנג'לס הנה תצוגת תכלית של היצרנים האמריקאיים תוך פניה לשוק הרכב האמריקאי אולם גם היצרנים היפנים והאירופאים מקנים לה חשיבות רבה. את האווירה הירוקה אשר תקפה את תעשיית הרכב בשנה האחרונה בוודאי גם בתערוכת לוס אנג'לס, אולם מוקדם לחוות על כך דעה. מבחינת חשיבותה או מעמדה נמצאת תערוכת לוס-אנג'לס אולי מתחת לתערוכת פרנקפורט באירופה או ניו-יורק ודטרויט בארה"ב, אבל בימים אלו, בהם כלל תעשיית הרכב נמצאת בסוג של חיפוש דרך והתארגנות מחדש, כל תערוכה – אם היא מתקיימת, כמובן... – חשובה ויכולה להפתיע. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתערוכה המתקיימת על אדמת ארה"ב, אומה בה תעשיית הרכב נפגעה יותר מבכל מקום אחר בעולם.

בשנת 2008 ביקרו בתערוכה כ-1.2 מיליון איש ואישה כאשר ההערכה לשנה זו עומדת על כ-1,100 עיתונאים מ-100 מדינות וצפי המבקרים של כ-1.5מיליון. השנה מארגני התערוכה מצפים ליותר. כ-50 יצרני רכב שונים ועוד 500 מציגים מהתחום מכ-20 מדינות, יציגו בבכורה עולמית כ-30 כלי רכב מבית אודי, פורד, ג'נרל מוטורס, יונדאי, מאזדה, פורשה, הונדה טויוטה ואחרים.
כמו בשנה שעברה, גם השנה תיערך תחרות עיצוב. אז נושא התחרות היה ספורט מוטורי ב-2025 ומאזדה נצחה בה. השנה נושא התחרות הוא כלי הרכב של צעירים ב-2030.
להלן מספר פרטי מידע שימושיים למבקרים בתערוכה:

שעות פתיחה:
פתיחת השערים בשעה 11:00 בבוקר ה-4 לדצמבר. יומיים לפני כן הנם ימים הפתוחים לעתונאים בלבד.
התערוכה תנעל שעריה ב-13 לחודש בשעה 22:00.
בכל יום השערים יפתחו ב-11:00 ויסגרו בשעה 22:00 בדיוק.
בשבת שעת הפתיחה תוקדם ל-09:00 ושעת הסגירה תשאר 22:00
ביום ראשון התערוכה תפתח כרגיל אולם תסגור שעריה ב-20:00

דמי כניסה:
מבוגר וילדים מעל גיל 12: 12 דולר.
ילדים מתחת לגיל 12: חינם.
גימלאים מעל גיל 65: 8 דולר אולם לא בסופי שבוע.
למבקרים בסוכניות רכב באזור החל מחודש נובמבר יינתן קופון הנחה של 2 דולר התקף רק בימי השבוע.
קבוצות של מעל 50 איש (השתגעתם?!) ירכשו כרטיסים במרוכז ע"י פניה לטלפון 310-444-1850

כרטיסים, מה מותר, מה אסור?
את הכרטיסים ניתן להשיג בקופות התערוכה במזומן בלבד, אם כי אנשים המעוניינים לחסוך זמן (שעלול להיות רב בשעות השיא), יכולים להזמין כרטיסים באמצעות האינטרנט.
ניתן יהיה אפשרי להכנס ולצאת ככל אשר תרצו במהלך אותו יום כל עוד חותמת הכניסה נראית על האמה שלכם.
אם תרצו להציב חצובה בכדי לצלם, יגש אליכם איש בטחון רציני וימנע זאת. מעבר לכך, מעודדים שימוש במצלמת וידאו וסטילס ללא הגבלה.
לנכים יש אפשרות לשכור כסא גלגלים ממונע או לא ממונע בעלות של 35 או 12 דולר ליום, בהתאמה.
לא ניתן להכניס משקאות ואוכל לתערוכה, יהיה עליכם לשלם מחיר מופקע במספר רב של דוכנים אשר יפוזרו ברחבי התערוכה. את השיטה הזו, מסתבר, לא אנחנו המצאנו...

כיצד להגיע?
התערוכה נערכת במרכז הירידים שבמרכז הכנסים של לוס אנג'לס, רחוב פיגרואה מספר 1201.
מגרשי החניה מסומנים גם הם בשילוט מתאים, אך העדיפות (גם מבחינת מארגני התערוכה) היא להגעה בתחבורה הציבורית הכוללת אוטובוסים ומוניות (הרכבת התחתית של לוס אנג'לס אינה מגיעה לאזור זה). מקום חניה ליום יעלה לכם 12 דולר לכל היום, כמו כרטיס כניסה אחד.
בכל מקרה, כניסה לחניוני הענק הנה משדרות ווניס או מרחוב צ'רי (מזרח ומערב בהתאמה). אם תתעצלו, תוכלו לנצל שירותי חניה באמצעות וValet בעלות של 30 דולר ליום.
תחרות העיצוב המסורתית – הנושא: כלי רכב של צעירים ב-2030
ניסאן V2G – זוכת תחרות העיצוב

ביואיק ריגל – המשפחתית הגדולה חוזרת לעם
ביואיק קומפקטית – ביואיק משפחתית על בסיס שברולט קרוז
מאזדה 2 – מתיחת פנים וכניסה ראשונה לארה"ב
מאזדה 2 – שלישיית קונספטים
פולקסווגן Up! Lite – המכונית החסכונית בעולם
פורשה בוקסטר ספיידר – אחות שלישית למשפחה (יש גם וידאו)
קאדילק CTS קופה – הגרסה הסדרתית