טויוטה טונדרההשבוע הודיעה טויוטה על 'ריקול' (קריאת-תיקון) ל-3.8 מיליון כלי רכב מדגמי טויוטה ולקסוס. הסיבה: חשש כי השטיחון בצד הנהג – שאינו מעוגן (כמו במכוניות רבות) – יחליק ויוביל לתקיעת המצערת. התקלה נתגלתה לאחר תאונה קשה, בה נהרגו ארבעה בני משפחה אחת – שוטר במשטרת התנועה, אשתו, בתו וגיסו – במכונית לקסוס שכורה מדגם ES350.
על פניו אין חשש לנהג הישראלי, שכן הריקול של טויוטה מתייחס לדגמים שיוצרו ונמכרו ב-3 השנים האחרונות בצפון אמריקה בלבד. אבל במחשבה שניה, להחלטת טויוטה בארה"ב השפעה ישירה גם עלינו – והכוונה לכלי הרכב שיובאו בייבוא אישי לישראל.

בשנים האחרונות יותר ויותר כלי רכב מגיעים לישראל במסגרת יבוא אישי. מכ-300 כלי רכב ב-2005 עלה הנתון לאזור 450 כלי רכב ב-2006 ולכ-950 בשנה לאחר מכן. כך על פי נתוני אגף הרישוי במשרד התחבורה. בשנת 2008 זינק המספר כבר ל-2,700 כלי רכב ובשבעת החודשים הראשונים של 2009 יובאו לישראל לא פחות מ-1,484 כלי רכב ביבוא אישי. על פי איגוד יבואני הרכב, לטויוטה נתח נכבד מסך כלי הרכב שיובאו באופן אישי מארה"ב. מדובר על כ-230 כלי רכב שיובאו ב-2008 ועוד כ-240 כלי רכב שיובאו במחצית השנה הראשונה של שנת 2009.

"הנחת העבודה שהציבור שרכש את הרכבים בייבוא אישי, ידאג לתקן בעצמו את התקלה, קורסת אל מול ענינו." אמר נשיא איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך. לדבריו, ליבואן בישראל אין שום אפשרות לדעת למי וכיצד לפנות לבעלי כלי רכב אלה ולהודיע להם על התקלה.

מכאן, אנו פונים לכל בעלי טויטה ולקסוס שהרכב שברשותם, הגיע לישראל במסגרת ייבוא אישי. ראשית, הסירו את השטיח. גשו למוסכי השרות של היבואן או פנו למשרד התחבורה. אלה הכתובות לקבלת הטיפול הראוי.
רשימת הדגמים הנקראים לקריאת-תיקון:
סכנה: טויוטה ולקסוס ביבוא אישי
צילום: מנהל