אז מה היה לנו שם בדיוק? ובכן, למען האמת, הפרטים עדיין לא ברורים. למרות הקדמה הטכנולוגית ואמצעי הקשר המתקדמים, בפועל – התקשורת לא תמיד זמינה, וכך היה בעת שניצן שקל ודובי נוימן, צוות טלפארמה, נתקעו בתחילת הספיישל, לפני 1CP.

ה-SMS שהתקבל במשאית הסיוע היה קצר – "לניצן הלך המנוע, הוא תקוע וצריך עזרה". מכאן החלה סידרת פעולות מיידיות, בקזחסטן ובישראל, ובסיומן האינפורמציה היתה ברורה יותר – לניצן ודובי היתה תקלה מכנית במנוע, ובעקבותיה הם לא יכלו להמשיך את הספיישל. הקמיון בלה, 'משאית המטאטא' העוברת אחרונה על ציר הראלי, אספה אותם וברגעים אלו (בזמן כתיבת שורות אלו, אי-שם הלילה...) היא בדרכה אל מחנה הלילה, יחד עם הרכב התקוע.

בהמשך היום (או הלילה, אם להיות יותר ריאלי), תגיע המשאית ועימה הצוות הישראלי אל המחנה. או אז, הצוות הטכני יכנס לעבודה וישתדל להחזיר את הרכב לכשירות. תחזיקו אצבעות.

ומה קורה עם צוות פוינטר, רז הימן וניצן שקל? ובכן, לדבריהם, בחלקים רבים מהיום, הם היו בטוחים שמדובר במרוץ של מכונות כביסה, ושבדיוק היום הפעילו את כל התוכניות, אחת אחרי השנייה. עד כדי כך היה קשה הסטייג' הרביעי. הלל, שבעברו איזה מרוץ אחד או שניים, מספר כי מאוד לא מקובל לשלב תוואי כל כך קשה עם מרחק כל כך ארוך – גם לא בדקאר. "במהירויות שלנו, נגיעה קטנה בקוליס ואתה בדרך להתהפכות" מספר הלל, ומציין שהיו כמה כאלו היום...

רז הימן מסווג את היום כ"מוצלח, מהיר ומסוכן". תוואי השטח היה מפתיע מבחינתו, בהיבט של הריכוז התמידי הנדרש וגם בחד-גוניותו. על מנת לשמור על ערנות מקסימאלית במשך שעות רבות, משתמש רז באיזוסטאר אותו הוא מוהל במים הנמצאים בקאמל-בק שלו. האחריות לכך שהוא ישתה בפועל מופקדת בידיו של הלל. מהצד שני, שניהם משתדלים שלא לשתות יותר מדי, שכן כל עצירה לצורך מתן שתן עולה להם בזמן יקר. קונפליקט של נהגי מרוץ.

את הספיישל הארוך הובילו ארבעת הטוארגים של קבוצת פולקסווגן, אשר נמצאים רמה אחת מעל כל קבוצה אחרת בראלי. סיינז היה הראשון היום לעצור את שעון הזמנים, לאחר 5:13:05 שעות. מרק מילר הגיע 20 שניות מאוחר יותר ואילו נאסר אל עטיה נזקק ל-5:14:58 שעות. רז והלל, צוות פויינטר, סיימו את הספיישל בזמן של 6:50:06 ובמקום ה-20.

מחר יצא הראלי מביינאו לג'אנאוזן, מרחק של 479 ק"מ. הסטייג' החמישי יכל בקטע קישור בן 35 ק"מ, ימשך עם ספיישל באורך של 424 ק"מ ויסתיים בקטע קישור נוסף בן 20 ק"מ.


שני הצוותים מודים לספונסרים שבזכותם התאפשרה היציאה לראלי דרך המשי:
פוינטר, טלפארמה, מולטיפלאסט, ליוגב, נפתלי ניסן ובניו, תנועה מערכות מחשוב וניווט, גילת סאטקום, מוסך נגבה.


ראלי דרך המשי - דיווח ראשון
ראלי דרך המשי - דיווח שני
ראלי דרך המשי - דיווח שלישי
ראלי דרך המשי - היום הראשון למירוץ
ראלי דרך המשי - היום השני למירוץ