בחודש אוגוסט נמסרו 16,365 מכוניות חדשות ללקוחות המאושרים, על פי נתוני הרישוי כפי שנמסרו מאיגוד היבואנים. מדובר בנתון שהוא אמנם נמוך ממסירות החודש הקודם אך זהה, הלכה למעשה, למסירות אוגוסט 2008 – שאז היו עדיין טובות למדי, רגע לפני המפולת הגדולה של סוף 2008; כך שהנתון בהחלט מעודד. אין ספק כי המסירות הושפעו כך או אחרת מרפורמת המיסוי הירוק שנכנסה לתוקף בתחילת אוגוסט, אך עד כמה משפיעה באמת הרפורמה נדע רק לאחר שיצטברו נתונים של מספר חודשים מהם ניתן יהיה להפיק סטטיסטיקה משמעותית; יש להביא בחשבון כי חלק מהמסירות הן של הזמנות שבוצעו עוד ביולי, לפני כניסת הרפורמה לתוקף. המסירות המצטברות מתחילת השנה מראות על ירידה של כ-26%, ומעיד על ההתאוששות המתמשכת בשוק: נתוני סוף יולי הראו על ירידה של כ-30% במסירות המצטברות, בסוף יוני עמד הנתון על כ-33% ובסוף מאי – 38.5%.
אחרי חודש יולי מצויין ממשיכה מאזדה להוביל בבטחה גם באוגוסט עם למעלה מ-3,100 מסירות – כ-50% יותר מטויוטה, הבאה בתור. עבור מאזדה זהו המשך נאה של מגמת התאוששות – חודש שני ברציפות של עליה משמעותית במסירות לעומת אותו חדש בשנה הקודמת. שברולט, לעומית זאת, מציגה נתונים מאכזבים אחרי חודש יולי מצויין, עם 795 מסירות בלבד – מה שמראה כי הקרוז החדשה אינה ממלאה אחר הציפיות (או שיש בעיה משמעותית עם חוסר במלאי). מותגי GM האחרים – ביואיק, האמר וקאדילק – מושפעים, ככל הנראה, מתלאות חברת-האם בארה"ב וכולם מראים ירידה משמעותית של כ-40% ומטה
בין הביצועים הראויים לציון של אוגוסט: סיטרואן ופיז'ו שהתברגו שתיהן לעשיריה הראשונה, אודי שמסרה קרוב ל-200 מכוניות בחודש אחד וממשיכה להוביל את סגמנט היוקרה עם עליה מצטברת של 62% במסירות לעומת התקופה המקבילה ב-2008, וולוו שמדורגת אחריה במצעד היוקרתיות ואלפא רומיאו שמסרה 39 מכוניות – לא הרבה באופן אבסולוטי, כמובן, אך זהו חודש שיא מזה שנים רבות ונתון שכמעט הכפיל את מסירות המותג מאז תחילת השנה. ובכלל, מותגי היוקרה האירופיים ממשיכים ברובם להפגין חוסן הן בפני המיתון והן בפני רפורמת המיסוי הירוק שהעלתה את מחיריהם – אם כי כאן, שוב, יש השפעה של מבצעי מכירות שנערכו עוד ביולי. גם ב.מ.וו ולקסוס נהנו מחודש מצויין ושתיהן, כמו וולוו ואודי, מציגות נתוני מסירות מצטברות טובים מאלו של 2008. באריסטוקרטיה האירופית רק מרצדס ממשיכה לסבול משפל; ממעמד של מותג היוקרה המוביל ב-2008 בפער ניכר ירדה למקום הרביעי בלבד, אחרי אודי, וולוו וב.מ.וו.

מסירות רכב חדש אוגוסט 2009*
מסירות אוגוסט: עדיין סיבה לאופטימיות
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב