מרצדס E קופה הראשונה נחתה בישראל. יחד עמה הגיעו בעת האחרונה עוד זוג גרסאות חדשות של
אחותה הסדאנית: ה-E250CGI וה- E500 (הבכירה בהיצע ה-
E קלאס – לפחות עד בואה של גרסת
ה-AMG שכבר הוצגה בתערוכת ניו יורק).
נתחיל מה-E קופה.
זו הוצגה ב
תערוכת ז'נבה האחרונה וקטלה את הכינוי CLK שהיה שגור בפי החברה מאז 1996. ודי בצדק, היות וזו האחרונה התבססה על ה-C קלאס בעוד ה-E קופה מתבססת על פלטפורמת ה-E קלאס החדשה. אגב, ב
מרצדס מתגאים בנתון מקדם הגרר המצוין של ה-E קופה – 0.24 (לגרסה היעילה ביותר). רק לשם השוואה נספר כי הפריוס של טויוטה מציגה נתון מקדם גרר דומה.
בניכר מוצעת ה-E קופה עם מגוון מנועים, אלינו היא מגיעה לעת עתה עם יחידת כוח אחת: V6 מוזן בנזין בנפח של 3.5 ליטר (272 כ"ס). שיווק גרסה זו, העונדת את הכיתוב E350, יחל בישראל בעוד כחודש כאשר מחירה עומד על 575,000 שקלים.
לצד ה-E קופה מצטרפות גרסאות E קלאס סדאניות נוספות.
עבור דרי ישראל, מדובר בגרסת בסיס חדשה וגרסת קצה חדשה. הראשונה היא E250CGI שלה ברוח התקופה מנוע צנום ותוספת מערכת נשימה. מדובר במנוע 4 צילינדרים בנזין חדש בנפח 1.8 ליטר שתודות למגדש טורבו מספק לא פחות מ-204 כ"ס. מנוע זה מחליף את מנוע ה-V6 בנפח 2.5 ליטר שהוצע ב-E קלאס הקודמת שלו אמנם הספק זהה אך מומנט נמוך יותר ב-26% וצריכת דלק גבוה יותר ב-20%. המחיר? 415,000 שקלים.
הגרסה השניה היא ה-E500 עם מנוע V8 המוכר מבעבר: בנזין בנפח 5.5 ליטר (388 כ"ס). זו מגיעה ברמת גימור 'אוונגרד' הגבוה ביותר של מרצדס ומתומחרת בהתאם – 720,000 שקלים.