אין צורך להציג בפניכם את האיביזה החדשה של סיאט שהוצגה לפני כשנה וחצי והגיעה לארץ לפני מספר חודשים. בהתאם לתדמית הספורטיבית אותה מטפחת סיאט, גם מקומן של גרסאות ספורטיביות לא נפקד. לאחר שנחשפו לקראת תערוכת פריז האחרונה, שיווקן באירופה מתחיל זה עתה.

חיצונית ההבדלים בין הקופרה ל-FR מינוריים. מלפנים הפגוש בעל כונסי אוויר גדולים יותר ויש חרירי אוורור סביב לגריל. מאחור ישנם חריצי אוורור בפגוש יחד עם דיפיוזר גדול יותר מאשר ב-FR כאשר פתח הפליטה הינו טרפזי וממוקם במרכז.קופרה (מימין), FR (משמאל) והבוקנגרה באמצע
כמו בעבר יציעו ה-FR והקופרה 150 ו-180 כ"ס בהתאמה אך בדור הנכחי ההספקים יבואו ממנוע ה-1.4 TSI בעל ההזרקה הישירה וצמד המגדשים של קבוצת פולקסווגן, שמוציא את מנוע ה-1.8 טורבו הותיק לגמלאות. הבשורה המעניינת היא ששתי הגרסאות מוצעות אך ורק עם תיבת DSG בעלת 7 הילוכים. עניין זה יכול להיות יתרון שיווקי בארצנו, הסובלת מעצלת הרגל השמאלית, אך חסרון מהותי עבור חובבי הנהיגה האמיתיים.

אצל ה-FR מתקבל ההספק המרבי ב-5800 סל"ד כאשר שיא המומנט עומד על 22.4 קג"מ, ואלו נתונים זהים ל-FR היוצאת, אך למנוע החדש גמישות משופרת כאשר המומנט זמין בין 1250 עד 4000 סל"ד.
המהירות המרבית של ה-FR החדשה (בגרסת 3 דלתות) עומדת על 212 קמ"ש שהם 4 קמ"ש פחות מאשר ב-FR היוצאת. עם זאת הזינוק ל-100 התקצר ל-7.7 שניות במקום 8.4 שניות בעבר. אגב, גרסת ה-5 דלתות מורידה קמ"ש אחד ומוסיפה עשירית שניה לנתוני גרסת ה-3 דלתות.
בקופרה הבכירה, שתוצע אך ורק במרכב 3 דלתות, מתקבל ההספק המרבי ב-6200 סל"ד. המומנט המרבי עומד על 25.5 קג"מ (חצי קג"מ יותר מבעבר) הזמינים בין 2000 ל-4500 סל"ד. הזינוק ל-100 מתבצע בקופרה ב-7.2 שניות והמהירות המרבית הינה 225 קמ"ש (איטית ב-4 קמ"ש אך זריזה בעשירית שניה מהקופרה היוצאת).
סיאט איביזה – גרסאות FR וקופרה יוצאות לדרך
צילום: מנהל
בהתאם ליעודן גרסאות ה-FR והקופרה מקבלות בלמים מוגדלים ומתלים מוקשחים בהשוואה לדגמי האיביזה הרגלים. חידוש מעניין היישר מהדור החדש של הגולף GTI, הוא התווספות מערכת ה-XDS שמתפקדת כדיפרנציאל מוגבל החלקה, על בסיס מערכת ה-ESP הקיימת.

כצפוי, עקב המגמה הירוקה העולמית, מתהדרות הצמד בפליטת CO2 נמוכה, העומדת על 146 ו-148 גרם לק"מ ב-FR ובקופרה בהתאמה. דבר זה יכול להקל עליהן בארץ, עם המעבר לשיטת המיסוי הירוקה. אם נצרף לכך את קיומה של התיבה האוטומטית, האטרקטיביות של גרסאות אלו בארץ צפויה לגדול. זה המקום לציין שהאיביזה, על גרסאותיה הספורטיביות, הינה הספורטיבית הנמכרת ביותר בארץ (אם לא מחשיבים את עדרי המוסטנג שהגיעו ארצה בייבוא אישי).