אחרי שירדה כמעט למחתרת בשנים האחרונות יוצאת סיאט לדרך חדשה עם השקת האיביזה החדשה. סיאט חונכת אולם תצוגה חדש בהרצליה פיתוח באזור הבילוי וההי-טק, לא הרחק מלקסוס ומהמעון העתידי של אודי. בחטיבה מדברים גם על שיתוף פעולה עם רשת האופנה פקטורי 54 במסגרתה יוצבו גם שם מכוניות. ובכלל בסיאט גם מבטיחים הצבה של האיביזה החדשה בנקודות אסטרטגיות שונות ויציאה לפעילות גרילה שיווקיות. הם גם יקיימו פעילויות שונות באולם התצוגה שלהם, שיהיה שונה מכל אחד אחר וישמש גם למסירת הרכב. בסיאט גם מבטיחים נסיעות מבחן חווייתיות ללקוחות.

"אנחנו באים להכפיל את כמות המכירות של סיאט בארץ" הסביר אבי צור מנכ"ל צ'מפיון מוטורס היבואנית, "זה מותג שיהפוך להיות מהחשובים של צ'מפיון בארץ מבחינת מכירות בשנים הבאות". כמובן שלאיביזה תפקיד מכריע בהשקת המותג מחדש בארץ, והיא בפירוש כלת השמחה. ניר דקל, ראש המותג הנוכחי משוכנע שבעזרת האיביזה תצליח סיאט למכור השנה כ-1500 מכוניות בערך כפול ממה שמכרה אשתקד (מהן כ-1000 איביזות). הוא גם מעריך שגרסאות ה-DSG ייטלו כ-80% ממכירות הדגם.

האיביזה תצא לדרך עם שני מנועים: 1.4 ליטר (85 כ"ס) שישודך לתיבה ידנית ו-1.6 ליטר 105 כ"ס שישודך לתיבת ה-DSG החדשה שלה 7 הילוכים (10.1 ש' למאה, 189 קמ"ש) או לתיבה ידנית. המכונית תוצע בגרסת 3 דלתות או 5 דלתות ובארבע רמות גימור (רפרנס, סטיילנס, סטיילנס פלוס וספורט). מחיר גרסת ה-1.6 האוטומטית יחל ב-99,900 שקלים (3 או 5 דלתות), וימשיך דרך 104,9000 ל-114,900 עבור הסטילנס פלוס. מחירי גרסאות ה-3 דלתות דומים לאלה של ה-5 דלתות והן גם מצוידות יותר. בנוסף נציין כי מחיר גרסת ה-1.4 הידנית - שתוצע רק במרכב חמש דלתות - יחל ב-94,900 שקלים וזה של גרסת הספורט - שתוצע רק במהדורת ה-3 דלתות הידנית - תעלה 104,900 שקלים.

מדובר במחיר תחרותי למדי שיכלול - בכל הגרסאות - בקרת יציבות אך רק ארבע כריות אוויר. גרסאות הספורט והסטיילנס פלוס יכללו בנוסף לפרטים הרגילים גם מערכת שמע מקורית, גג זכוכית פנוראמי נפתח, וחישוקים קלים (לספורט מידות נדיבות יותר). באופן מעניין באף אחת מרמות הגימור לא תהיה בקרת אקלים.

אגב, בהמשך הדרך תגענה גם הגרסאות הספורטיביות של האיביזה- FR וקופרה (150 ו-180 כ"ס) עם תיבת ה-DSG בלבד. זה יקרה במהלך הקיץ הקרוב.
כל המידע על האביזה החדשה (בגרסת 5 דל' וגם 3 דל') בקטלוג אוטו