גולף GTI החדשה, הגרסה הסדרתית

פולקסווגן חושפת את הדור השישי של הגולף החמה, המכונית שהמציאה את המושג GTI

מזל טוב: יש פולקסווגן גולף GTI חדשה. וכאשר אומרים "GTI" כך סתם, בלי לציין באיזו מכונית מדובר, הכוונה יכולה להיות רק אחת. פולקסווגן גולף, ה-GTI המקורית.
היו זמנים בהם עולם הרכב היה מתעלף בעת הופעתה של פולקסווגן גולף GTI חדשה: בכל זאת מדובר באייקון מוטורי אמיתי, אבן דרך חשובה בתולדות המכונית בכלל והמכונית הספורטיבית בפרט. אבל היום המצב שונה, קודם כל כי ה-GTI כבר מזמן איננה בודדה, וגם לא מובילה בתחומה. אפילו בתוך קבוצת פולקסווגן עצמה יש לה אחיות חזקות ומהירות ממנה, כאלו שמשתמשות בפלטפורמה שלה-עצמה, אבוי לבושה. ושנית, קיימת סברה והסכמה רווחת לפיה הגולף 6 איננה באמת דור חדש, אלא יותר קרובה למתיחת-פנים. כך שקצת קשה להתרגש...
 
כך או כך – הנה, עכשיו יש שוב GTI חדשה, השישית בשושלת, כמובן בעקבות הפולקסווגן גולף הרגילה דור 6 שהושקה בשנה שעברה. למעשה המכונית הזו כבר נצפתה בתערוכת פריז 2008, אלא שאז הגדירה אותה פולקסווגן כקונספט, כמנהגה. אתמול הושקה ה-GTI הסדרתית, וכצפוי – הנתונים אינם מהפכניים. אז כן, היא נראית לא רע עם העיצוב המחודש, אבל קצת מאכזב לגלות שהנקודה העיקרית אותה מדגישה פולקסווגן היא צריכת-דלק מרשימה ופליטת CO2 נמוכה. הנתונים הללו מתקבלים מגרסה משופרת של מנוע ה-2.0 ל' טורבו המוכר, שהיום כבר נקרא TSI ומוציא כאן 210 כ"ס – תוספת צנועה של 10 כ"ס, לא מספיק כדי לשפר את נתון ה-0 ל-100 שנשאר כשהיה, 6.9 שניות (אם כי המהירות המרבית עלתה קצת, מ-233 ל-240 קמ"ש). המומנט המרבי נותר ללא שינוי (אם כי הוא מגיע 100 סל"ד מוקדם יותר, כבר ב-1,700). אפשרויות התיבה הן ידנית או DSG, בשני המקרים 6 הילוכים.
 
יש בכל זאת חידושים שאת חלקם כבר ראינו בדגמי פולקסווגן אחרים, כמו למשל אופציה למיתלים אקטיביים (DCC בלשון פולקסווגן, לאמור Dynamic Chassis Control) עם אפשרות לבחירה בין שלושה מצבים בסיסיים – נורמלי, "נוחות" וספורט. בקרת שיוט אקטיבית מוצעת גם היא כאופציה, לראשונה ב-GTI לדורותיה, ותוכלו אפילו לבחור במערכת-עזר לחניה המכניסה את המכונית לחניה עבורכם (ואם אתם זקוקים לשירות הזה, מה לעזאזל אתם עושה עם GTI מלכתחילה?).
עוד אופציות שאינה קשורות לעולם הספורטיבי: פנסי בי-קסנון עוקבי פניה. אבל יש חידוש אחד שפונה ישירות לנהיגה ספורטיבית, תודה לאל: דיפרנציאל קדמי מוגבל-החלקה אלקטרוני המכונה XDS, ופועל במשולב עם מערכת ה-ESP.
טוב שבפולקסווגן לא שכחו לגמרי את משמעות האותיות GTI.
מכירות הפולקסווגן גולף GTI החדשה יחלו בגרמניה בתוך ימים ספורים, ובשאר אירופה במהלך החודש הבא. 
 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.