מזל טוב: יש פולקסווגן גולף GTI חדשה. וכאשר אומרים "GTI" כך סתם, בלי לציין באיזו מכונית מדובר, הכוונה יכולה להיות רק אחת. פולקסווגן גולף, ה-GTI המקורית.
היו זמנים בהם עולם הרכב היה מתעלף בעת הופעתה של פולקסווגן גולף GTI חדשה: בכל זאת מדובר באייקון מוטורי אמיתי, אבן דרך חשובה בתולדות המכונית בכלל והמכונית הספורטיבית בפרט. אבל היום המצב שונה, קודם כל כי ה-GTI כבר מזמן איננה בודדה, וגם לא מובילה בתחומה. אפילו בתוך קבוצת פולקסווגן עצמה יש לה אחיות חזקות ומהירות ממנה, כאלו שמשתמשות בפלטפורמה שלה-עצמה, אבוי לבושה. ושנית, קיימת סברה והסכמה רווחת לפיה הגולף 6 איננה באמת דור חדש, אלא יותר קרובה למתיחת-פנים. כך שקצת קשה להתרגש...
כך או כך – הנה, עכשיו יש שוב GTI חדשה, השישית בשושלת, כמובן בעקבות הפולקסווגן גולף הרגילה דור 6 שהושקה בשנה שעברה. למעשה המכונית הזו כבר נצפתה בתערוכת פריז 2008, אלא שאז הגדירה אותה פולקסווגן כקונספט, כמנהגה. אתמול הושקה ה-GTI הסדרתית, וכצפוי – הנתונים אינם מהפכניים. אז כן, היא נראית לא רע עם העיצוב המחודש, אבל קצת מאכזב לגלות שהנקודה העיקרית אותה מדגישה פולקסווגן היא צריכת-דלק מרשימה ופליטת CO2 נמוכה. הנתונים הללו מתקבלים מגרסה משופרת של מנוע ה-2.0 ל' טורבו המוכר, שהיום כבר נקרא TSI ומוציא כאן 210 כ"ס – תוספת צנועה של 10 כ"ס, לא מספיק כדי לשפר את נתון ה-0 ל-100 שנשאר כשהיה, 6.9 שניות (אם כי המהירות המרבית עלתה קצת, מ-233 ל-240 קמ"ש). המומנט המרבי נותר ללא שינוי (אם כי הוא מגיע 100 סל"ד מוקדם יותר, כבר ב-1,700). אפשרויות התיבה הן ידנית או DSG, בשני המקרים 6 הילוכים.
יש בכל זאת חידושים שאת חלקם כבר ראינו בדגמי פולקסווגן אחרים, כמו למשל אופציה למיתלים אקטיביים (DCC בלשון פולקסווגן, לאמור Dynamic Chassis Control) עם אפשרות לבחירה בין שלושה מצבים בסיסיים – נורמלי, "נוחות" וספורט. בקרת שיוט אקטיבית מוצעת גם היא כאופציה, לראשונה ב-GTI לדורותיה, ותוכלו אפילו לבחור במערכת-עזר לחניה המכניסה את המכונית לחניה עבורכם (ואם אתם זקוקים לשירות הזה, מה לעזאזל אתם עושה עם GTI מלכתחילה?).
עוד אופציות שאינה קשורות לעולם הספורטיבי: פנסי בי-קסנון עוקבי פניה. אבל יש חידוש אחד שפונה ישירות לנהיגה ספורטיבית, תודה לאל: דיפרנציאל קדמי מוגבל-החלקה אלקטרוני המכונה XDS, ופועל במשולב עם מערכת ה-ESP.
טוב שבפולקסווגן לא שכחו לגמרי את משמעות האותיות GTI.
מכירות הפולקסווגן גולף GTI החדשה יחלו בגרמניה בתוך ימים ספורים, ובשאר אירופה במהלך החודש הבא.