שברולט - נשארת בידי GM...בזמן שג'נרל מוטורס עומדת להודיע על פשיטת רגל (מחר, יום ב') ופניה להליך "פרק 11", ממשיך היבואן בארץ להרגיע ולהודיע שמבחינתו העסקים כרגיל ושהתחושה היא שג'נרל מוטורס (או איך שיקראו לחברה החדשה) תצא מהמשבר מחוזקת ומתאימה יותר לשוק המקומי.

"GM נמצאת בעיצומה של תוכנית הבראה כוללת שמתואמת ומבוקרת על ידי הממשל האמריקני". מסביר מנכ"ל UMI אבי ארוך. "יש שם שלושה היבטי פעולה עיקריים: בהיבט המותגי, תתמקד החברה ב-4 מותגי הליבה – שברולט, קאדילק, ביואיק ו-GMC. בהיבט הדגמים יהיה מעבר למנועים קטנים, חסכוניים ונקיים יותר. ובהתאם לדרישות הממשל יהיה חיתוך דרמטי בהוצאות ובעלויות הייצור. גם כאן יהיו הרבה שלבים עם הרבה כותרות. אבל זה יצור GM רזה יותר, יעילה יותר ועבורנו גם מתואמת יותר לצרכים של ישראל. לא במקרה מותגי הליבה שלהם הם הדגלים שלנו. בכל מקרה הפעילות בארץ תימשך כרגיל וכפי שהיא"

עד כמה פניה לפרק 11, כלומר פשיטת רגל, היא קריטית עבורכם? איך זה ייתפס על ידי הקהל הישראלי?
"אנחנו נערכים להיות בשקיפות מלאה לתקשורת ולקהל ולהסביר את מה שג'נרל מוטורס מסבירה. שהתוכנית תימשך ושההבראה תתבצע. העניין הוא להפיג את העמימות. נמשיך בהשקת הקרוז (גם בוידאו) ובפעילויות האחרות. אני מקווה שאם יתרחש תהליך כזה הוא יוצג על ידי התקשורת בצורה רצינית ובוגרת כמו שהיא פעלה עד כה".

עד כמה זה משפיע על הקהל?
"כרגע זה לא משפיע. הקהל שואל אנחנו עונים. אנחנו מקווים שזה לא ישפיע בהמשך ושמעז יצא מתוק".

המשבר תופס אתכם בדיוק באמצע תנופה חשובה ביותר עם הקרוז עד כמה זה מפריע למכונית ולכם?
"זה לא עוזר אבל גם לא מפריע לקרוז. הסיפור של המשבר הכלכלי ושל סיוע מדינות ליצרנים זה דבר שקורה לרבים היום וזה דבר שכולם מבינים".

בכל מקרה עם כל ההתפתחויות הצפויות כדאי לזכור שהיבואן אכן מרוכז סביב מותגי הליבה של ג'נרל מוטרס בעוד למותגים שיסגרו (פונטיאק, סאטורן, האמר) אין כמעט נוכחות בשוק המקומי (למעשה רק האמר מיובא ובמספרים זניחים). מאידך היבואן נשען היום בעיקר על שברולט קוריאה שהינה חטיבה רווחית שצפויה לגדול משמעותית בעתיד.