סיאט איביזה החדשה אשר הושקה בשנה שעברה, וזכתה להשקה חמה גם בארץ, זוכה בתערוכת ברצלונה לרמת גימור חדשה וייחודית, ה-Bocanegra, או בוקנגרה בעברית. משמעות שם זה הנה שפם שחור, ואכן למכונית "שפם" שחור למדי...
השם אינו מקרי ולא נקבע רק בשל הצבע השחור של חזית הרכב; מכונית הקונספט מז'נבה 2007 אותה השיקה סיאט, אשר בישרה על בואה של האיביזה החדשה נשאה שם זה והנה בעלת חזית כמעט זהה.

חיצונית, ה'בוקנגרה' זוכה לגריל שחור, צברי פנסים קדמיים שחורים, לוע כניסת אוויר מתחת לגריל בשחור משלימים מראה כמעט שחור לגמרי לפגוש הקדמי. דפיוזר אחורי (משולב פתח פליטה מלבני במרכזו) בשחור בשילוב Bocanegra אשר יתנוסס בגאווה לרוחב ישבנה של המכונית ומראות הצד צבועות שחור ישלימו המראה המושחר. חישוקים קלים בקוטר של 17 אינצ' ייחודיים לדגם וחלון שמש יוצעו כסטנדרט.

ההבדלה בין איביזה זו לאחיותיה נמשכת בפנים. מושבים בתפירה ייחודית כולל תפירה בצבע אדום, האות B מתנוססת באדום בראש המשענת, גלגל הגה ספורטיבי בעל שלושה חישורים והאות B באלומיניום מוברש במרכזו וכל התוספות האפשריות באיביזה ישלימו את רמת הגימור לדגם זה.

מבחינה מכאנית זוכה המכונית לגרסת 150 או 180 כוח סוס של מנוע ה-1.4 ליטרים TSI בעל המגדש הכפול. בזכות דיפרנציאל מוגבל החלקה ותיבת הילוכים DSG המוכרת אמורה האיביזה בוקנגרה להתמודד היטב עם העברת הכוח לגלגליה הקדמיים.

המכונית תוצע רק באדום או בלבן כאשר החזית נותרת שחורה משחור. מעניין יהיה לראות האם צ'מפיון מוטורס יחליטו לחזק את נוכחות הקופרה ול-FR, כגרסה מפוארת שלהן. כאשר יחל השיווק בעולם בהמשך השנה, נעדכן בהתפתחויות.
אגב, סיאט חוגגת 25 שנה לאיביזה כשם דגם, וניתן להתרשם מהדרך העיצובית שעברה האיביזה מהמכונית הראשונה ועד היום.