סאטורן Skyלא נכביר במילים נוספות על מצבן הקשה של ענקיות הרכב (לשעבר?!) מארה"ב, ובראשותן ג'נרל מוטורס. אחרי קיצוצים נרחבים בהיקפי הייצור והכרזה על סגירת פונטיאק בסוף 2010 הצעד הבא כולל מכירתה של חטיבת סאטורן.

החלטת הקונצרן למכור את המותג ממשיכה את מגמת ההתמקדות במותגים ביואיק, GMC, שברולט וקאדילק כאשר מאמצי המכירה של סאאב ואופל/ווקסהול נעשים במקביל. נזכיר כמובן את התעניינותה של פיאט ברכישת חלק מפעילות הקונצרן באירופה.

לפי ג'נרל מוטורס, מספר גופים הביעו התעניינות ברכישת סאטורן על רשת ההפצה שלה ועל 400 סוכניה בארה"ב ובקנדה. מגוון המוצרים של החברה כולל את האאוטלוק, קרוסאובר בגודל מלא, הסקיי הפתוחה, המבוססת על האופל GT, האאורה סדאן והאסטרה (ראה תמונה, אין צורך לציין את המקור שלה, נכון?!). אגב, סאטורן מציעה את הוויו והאאורה כמכוניות האמריקאיות ההיברידיות הזולות ביותר.

המותג סאטורן, אשר אינו מוכר בארץ, הוקם כחטיבת הרכב האחרונה בארסנל של ג'נרל מוטורס ב-7 בינואר 1985 כאשר מטרתו הייתה לקסום לצעירים בתחילת דרכם המוטורית ולמנוע זליגת לקוחות למותגים היפנים, אשר התחזקו משמעותית מסוף שנות ה-70 ואילך. החטיבה זכתה לעצמאות יחסית ואף הסלוגן "לחברת מכוניות אחרת" היה חלק מחזון החברה (Different kind of car company). מפעל החברה בטנסי נהנה מדגמים ייחודיים ורשת הפצה נפרדת. יש לציין שהניסיון לא נכשל אולם לא עמד בציפיות החברה-האם מבחינת נתחי שוק והיקפי מכירות. אסור גם לשכוח שהמתחרות – היפניות בראשן – לא נחשבו או נחשבות כיום לקוטלות קנים כלל ועיקר...

בהודעה לעיתונות לא ציינה החברה מיהם המתעניינם ומה יעלה בגורל סאטורן, היה ולא תימכר. הימור שלנו?! ללא מכירה ג'נרל מוטורס תיאלץ לסגור המותג יחד עם פונטיאק, אם לא קודם לכן.