סאטורן, החטיבה החדשה-יחסית של GM המכוונת לצעירים, מציגה בתערוכת דטרויט רודסטר חדשה ומגניבה בהחלט, אם תסלחו לנו על הביטוי, תחת השם ^סקיי^. השם הופיע כבר על מכונית תצוגה של החברה ב-2002, אבל בזה מסתכם הדמיון. הסקיי היא רודסטר דו-מושבית קטנה למדי (בסיס גלגלים של 2.41 מ' בלבד ואורך של 4.09 מטר) בעלת עיצוב אגרסיבי ונאה, לפחות לטעמנו, וגג שמתקפל כולו אל תוך החלק האחורי. סרחי העודף הקצרים והמפשק הרחב יוצרים מראה דינמי שתואם לעיצוב החרטום החתולי. אנשי סאטורן מספרים כי חרטום הסקיי מציג את פניה החדשות של סאטורן, שמתעתדת להציג שורה של דגמים חדשים במהלך השנתיים הבאות – יהיה מעניין לראות את היישום של החרטום הזה על דגמי קרוסאובר, למשל. אבל הסקיי לא רק יפה, אלא נראה שהיא גם אופה – הסקיי נשענת על מתלי עצמות-עצה כפולות בכל ארבע הפינות, מבנה המקובל במכוניות ספורט ומסלול, ובכיול נכון מבטיח התנהגות כביש ברמה גבוהה. זה מצטרף ליחידות קפיץ-בולם מבית בילשטיין, חלוקת משקל קרובה ל-50:50 והנעה שחזרה לציר האחורי, בהתאם לאופנה החדשה בארה^ב, כדי להבטיח מכונית בעלת פוטנציאל הנאה גבוה. יחידת ההנעה היא מנוע הארבעה ציל' 2.4 ליטר 170 כ^ס החדש של GM (שמשמש גם את הקובאלט, מחליפת הקאבאליר), ועם משקל של 1,300 ק^ג מתקבל יחס הספק/משקל נאה. עם תג מחיר צפוי של פחות מ-25,000$, גם יחס התמורה לשקל נראה לא רע. החדשות הטובות הן כי הסקיי היא דגם המיועד לייצור. זה יקרה ב-2006, והמכונית תצא לשוק הצפון-אמריקאי (בלבד, כמו כל דגמי סאטורן) כדגם 2007. אנחנו ממתינים למבחני-דרכים ומקווים כי לטובת שווקי-ענק כמו ישראל תסכים GM לשווק את הסקיי גם תחת שמות מותג אחרים...