נשיא ארה"ב ברק אובאמה הכריז לפני שעה קלה כי קרייזלר אכן פנתה להליך "פרק 11", פשיטת-רגל מסודרת שמטרתה ארגון מחדש. ההודעה, במסיבת-עיתונאים טלביזיונית, התפרסמה לאחר התפוצצות המו"מ אתמול עם יתרת נושי קרייזלר, אשר סירבו לאשרר את ההסכם אליו הגיעה קרייזלר עם ארבעת נושיה העיקריים (ראו ידיעה קודמת שלנו בענין). כבר אז היה ברור כי לקרייזלר לא נותרה ברירה אלא לפנות להליך פשיטת-רגל מוגן, תחת ניהול הממשל האמריקני – והודעתו של אובאמה נתנה את החותמת הסופית והרשמית. נשיא ארה"ב ציין לטובה בהודעתו את אותם גורמי וול-סטריט שנאותו ללכת לקראת קרייזלר, ונזף בבאותם גורמים שסירבו לשתף פעולה.
אובאמה ציין כי קרייזלר הגיעה להסכמה עם פיאט לגבי המשך הדרך, והבטיח לציבור האמריקני כי כספי הממשל שקיבלה קרייזלר יוחזרו במלואם בטרם תורשה פיאט לקבל נתח מהקונצרן. זמן קצר לאחר מכן פרסמה קרייזלר עצמה הודעה בה היא מבשרת על הולדת השותפות החדשה. בעקבות הליך פשיטת הרגל, שיארך כנראה בין חודש לחודשיים (בזכות בקשה נפרדת שהוגשה לצורך זירוז הליכים), תוקם חברה חדשה אשר 55% ממנה יהיו בבעלות ארגון בבעלות עובדי החברה. פיאט תחזיק ב-20% בשלב ראשון ותוכל להגדיל את אחזקתה בהדרגה עד ל-35%, בתנאי שתעמוד במספר קריטריונים הקשורים להעברת ידע, פלטפורמות ומנועים חסכוניים לייצור בארה"ב, ולמתן גישה לקרייזלר לרשת ההפצה העולמית הענפה של פיאט. החברה החדשה תרכוש מסרברוס את נכסי קרייזלר העיקריים דהיום ובכללם מותגי ג'יפ, דודג' וקרייזלר, וחטיבת החלפים והשיפורים מופאר. במהלך התהליך יספק הממשל האמריקני מימון ביניים שיספיק לתפעול שוטף של החברה ולכיסוי התחייבותיה, ובכלל זה כיסוי תביעות אחריות, תשלומים לספקים וכן הלאה, אך רוב תהליכי הייצור של מכוניות חדשות יופסקו החל מיום ב' הקרוב (4.5) וכנראה עד לסיום הליך פשיטת הרגל.
בהודעה נפרדת וצפוייה הכריז יו"ר קרייזלר הנוכחי, בוב נרדלי, כי יפרוש מתפקידו בתום הארגון-מחדש. נרדלי נכנס לתפקידו באוגוסט 2007, לאחר שקבוצת ההשקעות סרברוס רכשה את קרייזלר. הוא צפוי לחזור לסרברוס בתפקיד יועץ.
בשלב זה הליך "פרק 11" אינו כולל את מפעלי הייצור של קרייזלר בקנדה ובמקסיקו, או כל פעילות בינלאומית אחרת.
עדכונים נוספים יובאו בהמשך במידת הצורך.