ללא כל הכנה מוקדמת, טיזרים או הדלפות לרשת, הפתיעה ביואיק מבית ג'נרל מוטורס עם מכונית תצוגה מעניינת בתערוכת שנחאי. לא ניתן לטעות לרגע ולחשוב שלא מדובר בביואיק, ולו רק בגלל הגריל האימתני בחזית ("גריל מפל המים" לפי הגדרתם), אך היברידי?
אחרי שגם לינקולן הציגו מכונית לא "לינקולנית" בעליל, קטנה ועתידנית בדמות הקונספט C, למה לא?

הביואיק ביזנס קונספט הנו מיניוואן עתידני יומרני למדי, שאמור להעביר מסר ראשוני חד משמעי בסגנון "אנחנו אשכרה רציניים לגבי מוביל נוסעים ידידותי ונקי" ולפיכך גם יש סיכויים רבים שנראה משהו דומה בייצור סדרתי בעתיד (הקרוב?).
הקונספט עוצב על-ידי מרכז העיצוב של GM לאסיה שבסין (PATAC) ועל-פי העיצוב והממדים ניתן להסיק שמדובר ברכב האמור להיות משווק גם בארה"ב וגם באירופה. אורך הביזנס קונספט הנו כ-528 ס"מ מפגוש לפגוש ובסיס הגלגלים משתרע על-פני כמעט 320 ס"מ. ממדים אלו מאפשרים התקנה מרווחת של שלוש שורות מושבים (המחולקים בקונספט לשישה מקומות ישיבה) עם אפשרויות הזזה/הטמנה ברצפה הודות לשימוש במסילות לאורך רצפת תא הנוסעים.

הביואיק ביזנס קונספט ממשיך להציג מסממני ביואיק העדכניים אותם ראינו כבר בלה-קרוס לשנת 2011 שעיקרם הקווים הזורמים הנמתחים מחזית הרכב ועד קצה קורת הדלת הנעה חשמלית (אין קורה B ממשית), כולל "נפילה" של קו החלונות לכיוון קורה C.
על-פי התמונות, התחושה בתוך הרכב הנה אוורירית גם בזכות דלתות ההזזה הגדולות וגג הזכוכית המפוצל לארבעת הנוסעים הקדמיים ולצמד הנוסעים האחוריים.
לוח המחוונים עתידני למראה וכולל הקרנה תלת-ממדית של הנתונים על המסכים, צג מרכזי הכולל כל נתוני הרכב, אף הוא בתלת מימד אך מראו הכללי אינו תלוש מהמציאות.

המעניין אולי ביותר בקונספט הנה מערכת ההנעה ההיברידית שלו, אשר מבוססת בחלקה על הלה-קרוס אקו היבריד אשר הוצגה זה מכבר בסין. יחידת הכוח החדשה אמורה להציג שיפור בצריכת הדלק והגדלת טווח הנסיעה בכ-20 אחוז בזכות סוללות ליתום-איון יעילות יותר ותכנון מתקדם של מערכת ההנעה, הכוללת כיבוי מנוע אוטומטי כאשר ניתן לעשות זאת, הנעה מבוססת כוח חשמלי כאשר ניתן, מנוע חשמלי חזק יותר, ניצול אנרגיית בלימה למילוי הסוללות ועוד.

ההצעה לרכב היברידי במקביל לשברולט וולט מראה כי ג'נרל מוטורס מנסה לשנות את עתידה בהתאם לציפיות השוק.
האם זה מעט מדי ומאחור מדי? יש חשש יותר מסביר שכן, למרות רמת שביעות הרצון שהשיגה החברה לאחרונה בסקר J.D. Power.