חברת UMI, נציגת ג'נרל מוטורס בארץ השיקה היום (א') את המכונית החשובה ביותר שלה עבור השוק הישראלי בשנים הקרובות. מדובר כמובן בשברולט קרוז, מחליפת האופטרה שתגיע אלינו מקוריאה ומהווה נדבך חשוב במהפך שעוברת החטיבה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס ובנטישת השורשים שלה בדייהו.

עם מחיר תחרותי במסגרת קבוצה 2 לחישוב שווי ערך, מידות גדולות מהמקובל בקבוצה ורמת אבזור גבוהה, הציפיות של היבואן מהמכוניות הזו גדולות ביותר. השאיפה שלו היא להפוך לשחקן מפתח בין שלושת הגדולות בתחום המשפחתי בארץ ולהתחרות ללא רגשות נחיתות מול מאזדה וטויוטה. לפי ירון גורטלר סמנכ"ל השיווק של UMI הציפייה היא ליטול לפחות 10% מהפלח. בשנה שעברה גלגל תחום זה כ-90,000 מכוניות אך ב-UMI מצפים ב-2010 לירידה דרסטית לאזור ה-60,000.
השברולט קרוז נוחתת בארץ אחרי שנת שיא של UMI – כ-17,000 מכוניות מכרה החברה ב-2008. זו הייתה גם שנת שיא למותג שברולט בארץ עם מכירות של כ-14,000 מכוניות. מצד שני הקרוז מתייצבת בתקופה קשה הן מבחינת שוק הרכב המקומי שמכירותיו צנחו בגלל המצב הכלכלי והן מבחינת המשבר הקשה בו נמצאת ג'נרל מוטורס. מנכ"ל UMI, אבי ארוך, מספר שכרגע מבחינת ההתנהלות היומיומית מול הקונצרן האמריקני, העסקים כרגיל. הוא גם מבטיח שהיבואן ימשיך להעניק שירות ואחריות בכל מצב שיתרחש. "ג'נרל מוטורס תמשיך לייצר מכוניות, ותמשיך לייצר כלים שיותר מתאימים לשוק הישראלי". מסביר ארוך.
שברולט קרוז יוצאת לדרך בישראל (וידאו)
צילום: מנהל
השברולט קרוז יוצאת לדרך עם שני מנועים: 1.6 ליטר (112 כ"ס) ו-1.8 ליטר (140 כ"ס) עם תזמון שסתומים משתנה המוכר בבסיסו מאופל. לשניהם תיבות אוטומטיות עם שישה הילוכים. כל הגרסאות יוצעו עם מלוא המפרט הבטיחותי כלומר שש כריות אוויר ובקרת יציבות כמו גם מערכת שמע עם שליטה מההגה ומחשב דרך.
המחירים, דומים לאלו שהצגנו לכם לפני מספר ימים; הגרסה הבסיסית תעלה 115,000 שקלים ומעט מעליה, ב-120,000 שקלים תוצע גרסה מעט מהודרת יותר, עם מערכת שמע משודרגת ובקרת אקלים. גרסת ה-1.8 תעלה 132,000 שקלים ותוצע בנוסף עם חישוקים קלים ובקרת שיוט. בהמשך הדרך צפויה שברולט להציג בארץ גם גרסת דיזל עם מנוע 2.0 ליטר שמייצר 150 כ"ס.
ראיון עם אבי ארוך, מנכ"ל UMI, באירוע השקת שברולט קרוז בישראל (וידאו)