הכרזה רשמית: סובארו לגאסי/B4 החדשה

לאחר הקונספט מדטרויט מגיעה ה-B4 החדשה בגרסתה הסדרתית. החידושים העיקריים: גידול ניכר בממדים, והופעת תיבה רציפה


בתערוכת דטרויט האחרונה הציגה סובארו את הלגאסי הבאה (B4 בלשוננו כמובן) בתצורת קונספט. עכשיו מגיעה המכונית הסדרתית, שנחשפת היום קצת לפני שתוצג לציבור בתערוכת ניו-יורק הקרובה בעוד קצת יותר משבוע. המפרט אליו מתייחסת ההודעה, יש לציין, הוא האמריקני כך שאין למשל התייחסות למנוע ה-2.0 ל' שהוא זה החשוב בשוק הישראלי.
 
קווי העיצוב של הלגאסי-קונספט נשמרו היטב במעבר לגרסת הייצור – אפילו הפנסים נותרו דומים – אך התוצאה הסופית איכשהו לא נראית מודרנית במיוחד. למען האמת, קשה למצוא בעיצוב ייחוד כלשהו והלגאסי/B4 החדשה נראית במידה מסויימת כשעטנז של מספר עיצובים קיימים של חברות אחרות.
 
שינוי מהותי לעומת ה-B4 הנוכחית חל בממדים, שגדלו לכל הכיוונים ובכך תרמו לשיפור בנקודת תורפה מרכזית של הדגם הנוכחי – מרחב הפנים. בסיס הגלגלים גדל ב-8 ס"מ ועומד על 2.75 מ' (אם כי סרחי עודף שהתקצרו תרמו לגידול צנוע יותר באורך הכללי, 45 מ"מ). הרוחב גדל בשיעור דרמטי תוספת של 9 ס"מ, ולגובה נוספו 8 ס"מ.
 
בצד המכני השינוי הבולט ביותר הוא הופעת של תיבת הילוכים רציפה עם הנעת שרשרת (כמו במולטיטרוניק של אודי), אשר מכונה Lineartronic ותוצע עם מנוע ה-2.5 ל' שהוא הבסיסי המוצע עם הלגאסי בארה"ב. לטענת סובארו זהו היישום הראשון של תיבה מסוג זה עם מנוע אורכי והנעה כפולה – באודי משתמשים בתיבה זו בגרסאות הנעה-קדמית בלבד. התיבה ניתנת לתפעול ידני בחלוקה לשישה יחסים נפרדים.
 
צילום: מנהל 
 
בארה"ב תוצע הלגאסי עם שלושה מנועים, כולם כמובן בוקסר-בנזין: 2.5 ל' אטמוספרי עם 170 כ"ס, 2.5 ל' טורבו עם 265 כ"ס, ו-3.6 ל' 6 ציל' עם 256 כ"ס שקיים גם ב-B9 טריבקה ואשר מחליף את מנוע ה-3.0 ל' הקודם המוכר לנו.
גם בשילדה יש שינויים. המנוע יושב עכשיו על עריסה נפרדת ולא מותקן ישירות לשילדה, כאשר גם המיתלים הקדמיים מחוברים לאותה עריסה. המיתלים האחוריים החדשים הם מסוג עצמות-עצה כפולות במקום רב-חיבוריים.
חידוש נוסף הוא הופעת בלם יד עם הפעלה אלקטרונית, ואשר בו מובנית פונקציית סיוע לזינוק בעליה. בלם היד מופעל אוטומטית בכל מקרה של עצירה שיפוע שהוא גדול מ-5%.
בשלב זה אין מידע על הגרסה האירופית של המכונית, ולא נמסרו מועדי תחילת שיווק.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.