בתערוכת דטרויט האחרונה הציגה סובארו את הלגאסי הבאה (B4 בלשוננו כמובן) בתצורת קונספט. עכשיו מגיעה המכונית הסדרתית, שנחשפת היום קצת לפני שתוצג לציבור בתערוכת ניו-יורק הקרובה בעוד קצת יותר משבוע. המפרט אליו מתייחסת ההודעה, יש לציין, הוא האמריקני כך שאין למשל התייחסות למנוע ה-2.0 ל' שהוא זה החשוב בשוק הישראלי.
קווי העיצוב של הלגאסי-קונספט נשמרו היטב במעבר לגרסת הייצור – אפילו הפנסים נותרו דומים – אך התוצאה הסופית איכשהו לא נראית מודרנית במיוחד. למען האמת, קשה למצוא בעיצוב ייחוד כלשהו והלגאסי/B4 החדשה נראית במידה מסויימת כשעטנז של מספר עיצובים קיימים של חברות אחרות.
שינוי מהותי לעומת ה-B4 הנוכחית חל בממדים, שגדלו לכל הכיוונים ובכך תרמו לשיפור בנקודת תורפה מרכזית של הדגם הנוכחי – מרחב הפנים. בסיס הגלגלים גדל ב-8 ס"מ ועומד על 2.75 מ' (אם כי סרחי עודף שהתקצרו תרמו לגידול צנוע יותר באורך הכללי, 45 מ"מ). הרוחב גדל בשיעור דרמטי תוספת של 9 ס"מ, ולגובה נוספו 8 ס"מ.
בצד המכני השינוי הבולט ביותר הוא הופעת של תיבת הילוכים רציפה עם הנעת שרשרת (כמו במולטיטרוניק של אודי), אשר מכונה Lineartronic ותוצע עם מנוע ה-2.5 ל' שהוא הבסיסי המוצע עם הלגאסי בארה"ב. לטענת סובארו זהו היישום הראשון של תיבה מסוג זה עם מנוע אורכי והנעה כפולה – באודי משתמשים בתיבה זו בגרסאות הנעה-קדמית בלבד. התיבה ניתנת לתפעול ידני בחלוקה לשישה יחסים נפרדים.
הכרזה רשמית: סובארו לגאסי/B4 החדשה
צילום: מנהל
בארה"ב תוצע הלגאסי עם שלושה מנועים, כולם כמובן בוקסר-בנזין: 2.5 ל' אטמוספרי עם 170 כ"ס, 2.5 ל' טורבו עם 265 כ"ס, ו-3.6 ל' 6 ציל' עם 256 כ"ס שקיים גם ב-B9 טריבקה ואשר מחליף את מנוע ה-3.0 ל' הקודם המוכר לנו.
גם בשילדה יש שינויים. המנוע יושב עכשיו על עריסה נפרדת ולא מותקן ישירות לשילדה, כאשר גם המיתלים הקדמיים מחוברים לאותה עריסה. המיתלים האחוריים החדשים הם מסוג עצמות-עצה כפולות במקום רב-חיבוריים.
חידוש נוסף הוא הופעת בלם יד עם הפעלה אלקטרונית, ואשר בו מובנית פונקציית סיוע לזינוק בעליה. בלם היד מופעל אוטומטית בכל מקרה של עצירה שיפוע שהוא גדול מ-5%.
בשלב זה אין מידע על הגרסה האירופית של המכונית, ולא נמסרו מועדי תחילת שיווק.