הדור החמישי של פולקסווגן גולף הושק רק לפני ארבע שנים, מלווה בביטחון הרב שהפגינו אנשי היצרנית במוצר החדש שלהם - מוצר שהם לא יכלו להיכשל בו, הלב של הקונצרן כולו. פולקסווגן גולף ההיא הציעה פרופורציות שונות, עיצוב חוץ ופנים חדשים וליין מנועים עדכני.
אבל, מכירות הדור החמישי לא עמדו בציפיות וכשעקומת חיי המוצר החלה לצלול נוצר צורך דחוף ברענון, ופולקסווגן החליטה להגיב – כשנתיים לפני המתוכנן.
השקה: פולקסווגן גולף דור 6 - פער הדורות
צילום: מנהל
כדי לייצר דור חדש על בסיס הישן בזמן שיא, עם עלויות מופחתות ומראה רענן, פולקסווגן שלפה את כל התותחים וגייסה את ראש מחלקת העיצוב של הקונצרן כולו, וולטר דה סילבה כדי לחדש במו ידיו את העיצוב הלא-מספיק מושך. דה סילבה ארז בחבילה אחת את כל המאפיינים העיצוביים של הדורות הדומיננטיים של הגולף כדי ליצור מכונית שנראית קודם כל כמו... פולקסווגן גולף. ואם להיות יותר ספציפי, כמו פולקסווגן גולף דור 4.
התוצר הסופי הוא גולף קלאסית – נאה מאוד, בעלת זהות חזקה מקודמתה, כאשר גם תא הנוסעים זכה לעדכון המתבקש.
 
היצע המנועים בהשקה כלל ארבעה מנועי בנזין (מ-1.4 ל' אטמוספרי עם 80 כ"ס ועד 1.4 TSI 160 כ"ס) ומנוע דיזל בשני הספקים (2.0 ל' TDI, 110 עד 140 כ"ס). בראש היצע תיבות ההילוכים עומדת DSG רובוטית עם שבעה הילוכים, והיא מצטרפת ל-DSG עם ששה יחסי ההעברה (בחלק מהגרסאות) – ויש גם תיבות ידניות עם חמישה ושישה הילוכים. לא משהו יוצא דופן בתוך הקונצרן.
חשוב לציין את המאמץ לשיפור בידוד הרעשים, מאמץ הכולל שילוב של שכבה סופגת רעש בשמשה הקדמית, איטום דלתות משופר, בידוד טוב יותר של תא המנוע וקיר האש, מיסבי מנוע שונים וצמיגים שקטים יותר. מנועי הדיזל החזקים מקבלים גל איזון שני ומצטרפים למנועי TSI שפעולתם עודנה מאז שהגיעו לשירות. לא נפקד גם מקומן של מראות צד חדשות, שעיצובן האווירודינאמי מפחית עוד קצת את רעשי הרוח. לטענת פולקסווגן, זו תהיה הגולף השקטה בהיסטוריה.
במחלקת האבזור נמצא כאן שבע כריות אוויר, מערכת מולטימדיה ושמע חדשות, מערכת בולמים אקטיבית המשנה את מאפייני השיכוך בעצמה או לפי הנחיות נהג, בקרת שיוט חכמה ועוד.
השקה: פולקסווגן גולף דור 6 - פער הדורות
צילום: מנהל
בהשקה נהגנו בשתי גרסאות, שתיהן 1.4 ל' :TSI האחת היא הגרסה הבכירה המפיקה 160 כ"ס (שני מגדשים – סופרצ'ארג'ר וטורבו) והאחרת 122 כ"ס (רק טורבו) והדבר הראשון שבלט הוא שההבטחות של פולקסווגן לגבי בידוד הרעשים בהחלט עמדו במבחן המציאות. המנוע כאילו נעלם מהאוזן, ומופיע שוב רק בסל"ד גבוה מאוד בהאצה – אבל זה בסדר ואף רצוי. גם רעשים חיצוניים מבודדים יפה, כולל רעשי רוח שמגיעים באיסלנד בעוצמה רבה מכל כיוון אפשרי. חלק מקטעי האספלט המחוספסים יותר העבירו רחשי כביש לתוך התא, אולם כששטח הכביש השתנה כך ירדה גם רמת הרעש.
 
 
התנהגות השלדה מכוונת לתת-היגוי וכל דבר אחר יזעיק מיד לפעולה את בקרת היציבות. כך שמצאתי את הגולף לשותפה בטוחה מאוד לנהיגה בכבישים לא-מוכרים ובמזג האוויר הלא-סימפטי – שתי מעלות מעל לאפס, גשם בלתי פוסק ורוח איומה. זו האחרונה היתה כה חזקה למעשה, עד שבאותו הכביש היה הבדל של כ-20% בצריכת הדלק בין הנהיגה עם הרוח לנסיעה כנגדה. אבל גם בחישוב ממוצע לא הגענו לשיפור המוצהר של 28% בצריכת דלק, וזו עמדה על כ-10 ק"מ /ל' בקצב נהיגה רגוע למדי. באופן מפתיע נשמעו מעט קרקושים מאזור הדשבורד והפאנלים – האם זהו תוצר לוואי של הצמצום בעלויות היצור?
את ה-DSG הקודם אהבתי, ואני משתגע על הדור החדש עם שבעת היחסים. העברות ההילוכים חלקות מאוד והפיקוד הידני מעולה. אבל כמו בדור הקודם, גם כאן נרשם חוסר אחידות בפעולתה עם מנועים שונים:  בגרסת ה-160 כ"ס ה-DSG עבד פנטסטי כאמור, אולם דווקא בגרסה החלשה יותר היו מעט קיפוצים בהעברות ההילוכים וההילוך השני נטה להחליק מעט.
בכל התחומים האחרים הדור החדש של פולקסווגן גולף עושה בדיוק מה שמכונית מסוגה צריכה לעשות: המושבים נוחים ונעימים, איכות הנסיעה טובה, ההיגוי קל ומהיר והבלמים חזקים. תנוחת הנהיגה מזכירה את זו של הגולף היוצאת, ויוצרת תחושה מגוננת וחמימה בתוך המכונית. רק נהיגה דינאמית אינה חוויה מרנינה כל כך בגולף, וחוסר החשק שלה יוציא מכם כל שאיפה לנהיגה ספורטיבית (לפחות כל עוד לא תבחרו בגרסת ה-GTI).
השקה: פולקסווגן גולף דור 6 - פער הדורות
צילום: מנהל
הגולף היא אחד המוצרים החשובים עבור פולקסווגן ועתידה להיות מיוצרת במאות אלפי יחידות בשנה – מצטרפת ל-28 מיליון אחיות שכבר מפמפמות בכבישי הגלובוס. עתה, עם הדור השישי, פולקסווגן גולף הרבה יותר מגובשת והרבה יותר מושכת בעיצובה, למרות שמדובר יותר במתיחת פנים מסיבית מאשר בדור חדש באמת. איכות החיים בתוך המכונית משופרת מאוד ומנוע TSI מציע שילוב מנצח של תפוקה, דממה וצריכת דלק סבירה.
בהתאם למסורת, גם הפעם פולקסווגן גולף מטשטשת מעט את גבולות הסגמנט ומציעה איכות נסיעה ותא נוסעים שנראים כלקוחים מסגמנט יקר הרבה יותר. אולם בעוד שהגולף-5 היתה ברייה קצת אפרורית – יש לגולף החדשה את המראה הנכון להצליח ואת הטכנולוגיה להפוך לאחת המכוניות הנחשקות בסגמנט.
 

 
הכל על פולקסווגן גולף החדשה
לדף היצרן – פולקסווגן
 
המבחן המלא יופיע בגיליון אוטו 273, נובמבר 2008