"למה אנחנו אופטימיים ומביאים דגמים חדשים בשנה שכל יבואני הרכב מצפים למכור פחות?" שואל צבי נטע מנכ"ל 'מכשירי תנועה' באירוע ההשקה של פורשה. "יש לכך מספר סיבות החל מהשינויים שעברנו כאן עם מנכ"ל חדש, שי דואני, מערכת חדשה וממוחשבת של קשר עם הלקוחות, וחיזוק אגף השירות שהפך בחצי השנה האחרונה לעצמאי. בשלושת החודשים הראשונים של 2009 מכרנו יותר מפי שתיים מאשר אשתקד. הקאיין דיזל ששיווקו מתחיל כעת יפצה על הירידה בשוק הסופר-יוקרתי ואמור להגדיל את המכירות".

לא בכל יום עורכת חברת 'מכוניות ספורט לישראל', יבואנית פורשה (במסגרת חברת מכשירי תנועה), אירוע לעיתונות. למעשה מדובר באירוע די נדיר, שכמעט ולא התרחש מאז החל יבוא פורשה ארצה. אבל זה כנראה חלק מהשינוי הגדול שעובר המותג הזה בארץ. עם פניה קרובה יותר ללקוחות, ולתקשורת, כמו שסיפרנו בעבר.

הסיבה למסיבה היא כמובן נחיתת קאיין דיזל החשוב מבחינת מכירות ולצידו הדגמים המחודשיםבוקסטר וקאיימן – שהוצגו לפני מספר חודשים (כאשר בקאיימן אף הוזמנו לנהוג במסגרת ההשקה העולמית לפני מספר חודשים). בניגוד לעבר, וכחלק מהשינוי שעוברת החברה, פורשה מחזיקה היום גם מכוניות במלאי, עם גרסאות "תקניות" שתפורות לצרכי הלקוחות ועם מחיר ברור (לעומת התחושה שאין ממש מחיר התחלתי בעבר). מחיר הבוקסטר החדשה (2.9 ליטר 255 כ"ס) מתחיל ב-483,900 שקלים, מחיר הקאיימן החדש (2.9 ליטר 265 כ"ס) יחל ב-530,000 שקלים ואילו מחיר הקאיין דיזל (3.0 ליטר 240 כ"ס) יחל ב-599,000 שקלים. כזכור הדגמים החדשים של הבוקסטר והקאיימן לא רק חזקים יותר אלא גם מוצעים עם תיבת כפולת מצמדים (PDK) בעלת שבעה הילוכים שבוודאי תזכה לפופולאריות בארץ.
קאיין דיזל, קאיימן ובוקסטר מחודשות נחתו בארץ
צילום: מנהל
לפי נטע יש היום 420 מכוניות של פורשה בארץ כאשר 320 מהן הגיעו על ידי היבואן הרשמי והשאר ביבוא אישי. לפי נטע גם הכדאיות לייבא כלים ביבוא אישי מסייעת להגדלת המכירות. עם זאת לפי נטע תמשיך החברה לתת אישורי שירות למי שרוצה להביא את המכוניות ביבוא אישי כדי לאפשר לאנשים ליצור קשר עם המותג מתוך תקווה שבעתיד הם יהפכו ללקוחות. נטע מאמין שב-2009 ימכרו בישראל כ-50 יחידות מכלל דגמי פורשה לעומת 30 אשתקד. הוא עדיין לא לוקח בחשבון את הפאנאמרה, אותה הוא מכנה המהפכה הבאה של פורשה. זו עשויה לנחות כאן ברבעון האחרון של 2009.