קשה להאמין, אך חלפו כבר שנתיים מאז הושקה אודי A5, ואחותה החזקה יותר, S5. טווח ההספקים לבחירה נע בין 240 כוח סוס ל-345 כוח סוס, כך שתלונות על חוסר כוח קשה להשמיע כנגד הקופה היפה. למרות זאת, ולמרות עיצובה המוצלח מבית היוצר של וולטר דה-סילבה, לדעתו של מייקל דיק, מנהל הנדסת המוצר העולמי של אודי, יש עוד הרבה מה לשפר בה.
בראיון חושפני למדי למגזין האמריקני קאר&דרייבר התמקד מייקל דיק בעיקר בסוגיית המשקל של המכוניות. תוספות בטיחותיות ותקני ממשלה מחד, יחד עם עליה ברמות האבזור ובציפיות הלקוחות מאידך גוררים מעלה את משקל המכוניות אשר משפיע בהיבט הבטיחותי (עניין של מסה כפול מהירות) ובהיבט הדינאמי. עליה במשקל במעבר בין הדורות של משפחות הדגמים הנה עניין המדובר ונידון כמעט בכל השקה של רכב חדש. לדברי דיק, ה'אני מאמין' של החברה הנו "קטן הוא טוב יותר". בהתבסס על גישה זו אב הטיפוס של ה-A5 הבאה, למשל (צפויה ב-2014), שוקל כ-420 ק"ג פחות מהדור הנוכחי, וזאת בעיקר בזכות השימוש הנרחב באלומיניום ובמגנזיום. אם נשווה את ה-TT הנוכחית אשר עשויה מכ-66% אלומיניום, הרי שה-A6 הבאה הצפויה ב-2011 או 2012 כבר תהיה עשויה מכ-75-80% מהמתכת הקלה. ה-A5 הבאה כבר תגרד את ה-80%!
שלב נוסף בחסכון כולל מעבר נרחב לשימוש במנועים קטנים יותר אך בעלי הספק מפצה, קרי מעבר ממנוע V8 למנוע V6 בעל צמד מדגשים. מעבר שכזה יחסוך כ-20% משקל כמו גם ישפר את צריכת הדלק ויוריד את שיעור פליטת המזהמים הודות לניצולת יעילה יותר. נשקל שימוש במנועי ארבעה צילינדרים מודגשים לגרסאות בסיס אשר יאפשר חסכון של 10 אחוזים נוספים במשקל, אולם רק לסדרות A3, A4 וככל הנראה גם ל-TT.

מייקל דיק חשף עוד כי דגם התצוגה המרהיב מדטרויט - הספורטבק קונספט (ה-A7 העתידית) - יותר מאשר מרמז על אופי המותג בשנים הקרובות. הצללית הנמוכה, פנסי החזית הצרים דמויי הטיפה, ה'גריל' בעל מסגרת בודדת מניקל, הפנסי האחוריים הטפרזיים ועוד נגיעות קלות יחלחלו ליתר דגמי החברה העתידיים. דיק חשף כי דגם נוסע של ה-A7 נמדד מהיר בכ-8 שניות תמימות בנורבורגרינג מה-A5 הנוכחית עם אותו המנוע וההספק, וזאת בזכות חסכון במשקל.

למרות הדיבורים על משקל וחסכון, רכבי השטח של החברה לא הוזכרו בראיון. וכמו עולם הדוגמנות והזוהר, רזה וקלה הנה השאיפה של כולם ואודי פותחת בדיאטה עתירת חסות מעכשיו.