כיום משמש דה סילבה כאחראי על העיצוב בכל קונצרן פולקסווגן
את וולטר דה סילבה האגדי, האיש שנחשב אחראי למהפכת העיצוב באלפא-רומיאו, סיאט ואודי אני פוגש ליד
פולקסווגן פולו החדשה.
דה סילבה - שהוא היום האחראי על העיצוב בקבוצת
פולקסווגן - נחלץ מייד להגנתה כשאני שואל על הדמיון הברור ל
פולקסווגן גולף. "זו ארכיטקטורה פשוטה וברורה" הוא אומר "אבל פולו זו פולו וגולף זו גולף. חשוב שלכל מכונית תהיה האישיות שלה. אבל שתהיה עדיין תחושה של משפחה".
אוטו: אבל האם היה צריך ליצור דמיון ברור כל כך ל
פולקסווגן גולף?
דה סילבה: אם תשים
פולקסווגן גולף לידה תראה בבירור שה-DNA שלה זהה. וזה מה שאנחנו רוצים היום ב
פולקסווגן.
פולקסווגן מסמנת היום עיצוב אחראי ומיוחד אבל גם פשוט.
אוטו: האם זה לא אומר בעצם שמרני?
דה סילבה: זה לא שמרני או מיושן. זה אחראי. כל אחד יכול לאהוב את המכונית הזו. היא אלגנטית וייחודית לתחום שלה.
אוטו: ואיך אתה מסביר את ה
פולקסווגן גולף החדשה?
דה סילבה: ב
פולקסווגן גולף העיצוב אינו מעיד על שמרנות אלא על אבולוציה. ה
פולקסווגן פולו בכלל לא דומה לקודמתה.
אוטו: ל
פולקסווגן גולף יש אחות ספורטיבית, ה
פולקסווגן שירוקו, שנראית מאוד מיוחדת. האם גם ל
פולקסווגן פולו תהיה גרסת שלוש דלתות מיוחדת?
דה סילבה: כן, היא תהיה שונה, אבל לא באופן מהותי. לא כמו ה
פולקסווגן שירוקו. החרטום יהיה זהה.
אוטו: והחרטום הזה, האם זה הקו של
פולקסווגן בעתיד?
דה סילבה: כן. זה הקו המשפחתי ותראה אותו ביותר ויותר דגמים של
פולקסווגן.
אוטו: גם ב'אפ' העתידית?
דה סילבה: כן. במיוחד בה.
אוטו: מר דה סילבה, אתה הנחת את הזרעים של אלפא-רומיאו המודרנית. איך אתה רואה את ההתקדמות שם?
דה סילבה: זה נכון שאני הנחתי את הבסיס אבל מאז עבר הרבה זמן. אני מכבד את העבודה של המעצבים שם אבל צריך להסתכל על המוצר כולו...