יש תמונות שלא דורשות יותר מדי הסברים. כך גם במקרה של הגרסה החדשה של האסטון-מרטין DBS, העונה לשם Volante – ומי שמכיר את אסטון יודע שהכינוי הזה מתאר גרסאות פתוחות-גג. אכן כן, ספינת הדגל של אסטון זוכה לגרסת קבריולה והופכת לנחשקת עוד יותר, לפחות בקרב אוכלוסיות מסוימות. אסטון נמנעה, אנו שמחים לדווח, מנפילה בפח ה"קופה קבריולה" ושמרה אמונים לתצורה המסורתית של גג רך, אשר נפתח בתוך 14 שניות בלבד וניתן לתפעול גם בתנועה, במהירויות עד 48 קמ"ש. השימוש בגג נפתח מותיר עדיין מקום למושבים בסידור 2+2, למרות שלא היינו מנסים לדחוס מבוגרים למושבים האחוריים.
אסטון מרטין פותחת את ה-DBS
צילום: מנהל
בצד המכני אין שינויים, וה-DBS וולנטה מונעת על-ידי אותו מנוע V12 בנפח 5.9 ל' עם 517 כ"ס, אשר משרת את ה-DBS הסגורה. גם כאן אפשר לקבל תיבה ידנית או אוטומטית, שתיהן עם 6 הילוכים. הביצועים המוצהרים זהים לאלו של הקופה: 0 ל-100 ב-4.3 שניות ומהירות מרבית של 307 קמ"ש, מה שנראה תמוה מעט בהתחשב בכך שמשקלה של הקבריולה עלה ביותר מ-100 ק"ג לעומת הקופה: 1,810 ק"ג לעומת 1,695 (בגרסאות הידניות). עוד פרטים טכניים משותפים לשתי הגרסאות: החישוקים הם "20 קדימה (245/35) ואחורה (295/30), והבלמים התקניים הם קרמיים ענקי-ממדים.
ה-DBS וולנטה תוצג בתערוכת ז'נבה שנפתחת השבוע לצידה של הוואנטג' V12 עליה סיפרנו לכם לא מכבר. במהלך השנה הנוכחית אמורה אסטון מרטין להציג מכונית חדשה, 1-77, שתתייצב בפסגת ההיצע עם תג מחיר אסטרונומי וייצור שיוגבל ל-77 יחידות בלבד (ומכאן כינוייה). המכונית הוצגה כשהיא מכוסה ברובה בתערוכת פריז האחרונה, אך תמונות ראשונות שלה דלפו לרשת זמן קצר לאחר מכן.
אסטון מרטין טרם פרסמה נתוני מכירות ל-2008, אך אין ספק כי מכרה פחות מ-7,000 המכוניות שנמכרו ב-2007 – והיא מרגישה היטב את המצב הכלכלי. בתחילת דצמבר פורסם כי בכוונת החברה לצמצם את כוח העבודה שלה בהיקף שעלול להגיע עד 600 משרות.

גרסת V12 לאסטון וואנטג' בז'נבה
אסטון מרטין 1-77: דליפה לרשת