לא פעם כתבנו על התחממות תחום הפנאי הקל היוקרתי בארץ; התחממות שנובעת בין היתר בשל נחיתת מתחרים חדשים בשוק. חלקם כבר הגיעו (וולוו XC60, אודי Q5 ואינפיניטי EX), אחרים מבצעים את דריסת הרגל הראשונה בימים אלה ממש (מרצדס GLK), אך המתחרים כבר עסוקים בהכנות לנישה הבאה. מדובר כמובן בתחום הפנאי היוקרתי הקטן אותו מתכוונת ב.מ.וו לחנוך עם ה-X1. X1 נחשף בגרסת הקונספט בתערוכת פריז האחרונה (אוקטובר 2008) וכפי שדיווחנו לכם בעבר, שיווקו צפוי להתחיל רק ברבעון האחרון של 2009. אבל חשוב מכך, כפי שזה מסתמן כעת, ב.מ.וו שוב תקדים את המתחרים עם כלי חדש אשר פותח קטגוריה חדשה. וזו הנקודה, לא?...
בין אם ב.מ.וו תצליח לשמור על יתרון הראשוניות ביחס למתחרות ובין אם לאו, ל'קמור', היבואנית, יש עניין רב בכלי החדש. לתפיסתה, X1 צפוי לזכות לפופולאריות גדולה בהרבה מזו של ה-X3 ולהפוך לאחד הכלים הנמכרים ביותר של המותג.
בימים אלה נמצאת היבואנית במשא ומתן מתקדם על המחיר מול היצרנית, אולם לעת עתה עדיין לא ברור אם ההפרש לעומת ה-X3 יהיה גדול ואטרקטיבי דיו. כדאי לזכור שבעבר פער מחיר בלתי מספק בין ה-X5 ל-X3 פגע בהשקת ה-X3 ולכן קמור ניגשת לנושא בזהירות.

למרות דברים אלה וחוסר הוודאות, בקמור משדרים אופטימיות זהירה ומאמינים שבסופו של דבר הם יציגו מחיר תחרותי. על פי ההערכות, X1 יגיע אלינו בסביבות אוקטובר השנה, כאשר לפחות כרגע הכוונה היא להביא מבחר מנועים לא קטן שינוע בין 2.0 ליטר ל-3.0 ליטר.

לדפי ב.מ.וו בקטלוג אוטו