משרד הביטחון וצה"ל בוחנים פיתוח רכב חשמלי עבור חיילות השדה. ל'גלובס' נודע כי המטרה היא לפתח רכב שקט שיוכל להוביל לוחמים ומטען למרחק רב על כוח חשמלי בלבד אך עם ביצועים של רכב רגיל.תמונת אילוסטרציהבמקביל הוא יצויד גם במנוע 'מאריך טווח', שפועל על בנזין או דיזל ומטרתו לטעון את הסוללה או להמשיך להניע את הרכב לטווח של מאות קילומטרים גם אם הסוללה מתרוקנת. ככל הידוע נבחנות בצה"ל פלטפורמות רכב שונות וביניהן ג'יפים וטרקטורונים.

בענף מעריכים כי אחת החברות המובילות לפיתוח ואספקת הרכב לצה"ל היא אלביט מערכות, אשר צברה בשנים האחרונות ניסיון רב בפיתוח הנעה חשמלית ובאינטגרציה של סוללות נטענות מתקדמות. אלביט מציעה כיום בין השאר מזל"טים שמונעים מכוח חשמלי. בענף מעריכים כי היקף החוזה העתידי יכול להגיע לעשרות מיליוני דולרים.

התוכנית של צה"ל מהווה חלק ממגמה כלל עולמית בצבאות העולם לפתח כלי רכב מונעים בחשמל תוך ניצול פריצות הדרך שחלו בשנים האחרונות בטכנולוגיית הסוללות והמנועים החשמליים היעילים. בין השאר מריץ כיום הפנטגון בארצות הברית חוזה מחקר ופיתוח לכלי רכב חשמליים והיברידיים מסוגים שונים לפעילות מבצעית.

בנוסף, משרד הביטחון בוחן לשלב את תשתית הטעינה והחלפת הסוללות של 'בטר פלייס' במתקנים שונים של צה"ל בעתיד וזאת כהכנה אפשרית להצטיידות של צה"ל בכלי רכב חשמליים לצרכים אזרחיים כאשר אלו יהיו זמינים.
הכתבה מתוך מערכת אתר גלובס