על העניין הרב שמעורר פרויקט בטר-פלייס (Better Place) בארץ ובעולם ניתן היה ללמוד מהכמות העצומה של עיתונאים שבחניון סינמה סיטי בצומת גלילות, התקבצו כדי לחזות בעמוד קטן וצנוע. מדובר בעמדת הטעינה של הפרויקט החשמלי המדובר, שהשקתה מסמנת יציאה לתוכנית פיילוט במסגרתה נפרסו כ-50 עמדות כאלה. עד סוף השנה הבאה יוצבו כ-500 עמדות כאשר בסופו של דבר אמור המיזם להקים כ-500,000 עמדות טעינה. כל עמדה כזו מיועדת להטענת שתי מכוניות באמצעות כבל-מחבר מיוחד אותו פיתחו אנשי המיזם (הוא עוד צריך לעבור אישורים של ועדות תקני בטיחות בין לאומיים). לטענת אנשי המיזם מדובר בעמדה חכמה שבאמצעות המוקד המרכזי תווסת את הטעינה בהתאם לביקוש והיצע של החשמל. משה קפלינסקי, מנכ"ל Better Place ישראלעיכובים בלוח הזמנים
לפי שפע הנאומים שליוו את השקת עמדת הטעינה, כולל שימוש בדימויים מופרכים ודיבור על חווית הטעינה, ברור שעבור אנשי המיזם מדובר בצעד חשוב. אלא שעבורנו עדיין מדובר בצעד ראשוני שאינו ממש משנה התמונה מבחינת הפרויקט והשאלות שסביבו. ולכן העניין האמיתי במפגש נמצא בין השורות. כך למשל בעובדה שלוח הזמנים המוצהר של הפרויקט נמצא בעיכוב מסוים: אבות טיפוס ראשונים של כלים חשמליים שהיו אמורים להגיע לכאן לפני מספר שבועות, יגיעו ארצה רק בסביבות אפריל 2009. מדובר במכוניות מוסבות של רנו וניסן שיגיעו על מנת לערוך לציבור הרחב יותר, כמו גם לציי הרכב, הכרות עם הרכב החשמלי. הן שונות מהמכוניות האמיתיות ששיווקן יחל ב-2011. בשלב ראשון ניתן יהיה להתנסות במכוניות אלה במרכז המבקרים הסגור של החברה ולא בכבישים ציבוריים. כרגע מדובר במכוניות בודדות.
בניגוד להנחות הראשוניות, כעת כבר די ברור שלארץ יגיעו לא רק כלים של רנו אלא גם של ניסן (כפי שגם אישר בעבר, אילן טל, סמנכ"ל ב'קרסו'). מרנו נקבל את המכונית המשפחתית העתידית, ואולי את הקנגו ואילו ניסן עתידה לשלוח אלינו רכב פנאי קל (ואולי גם את המשפחתית הצפויה שלה). בכל מקרה משה קפלינסקי, מנכ"ל המיזם, מסביר שהם יקבלו בזרועות פתוחות כל יצרן שירצה להצטרף למיזם ולהשתמש בתשתית שלהם, למרות שלפי הגדרתו רנו היא שותפה אסטרטגית.

החבילה
פרט מעניין נוסף היה אזכור חבילת השירותים של המיזם שתיכנס לתמונה בזמן הטעינה. בבטר פלייס לא רצו לפרט אבל מדברים על שפע פרטים שניתן להעביר למערך התקשורת-בידור במכונית בזמן חיבורה לעמדה, באופן שיכול להזכיר את העולם הסלולארי (וגם להשתמש בפרטים מתוכו). יותר מזאת בבטר-פלייס בפירוש מדברים על כניסה למשחק כחברת ליסינג, וגם כאן תיכנס למשחק חבילת השירותים שיתנו ללקוחות. חלקם דומים לאלה שנותנות חברות הליסינג כיום וחלקן חדשים. מעניין איך יביטו על כך חברות הליסניג הקימות שאמורות להיות לקוח חשוב של המיזם.
כך או כך למרות שקפלנסקי מאמין שעד 2020 יהיה עיקר צי הרכב במדינה חשמלי, ומבטיח שמכוניות אלה יהוו בסך הכל חבילה משתלמת יותר, עדיין המיזם המדובר מביא יותר שאלות מאשר תשובות. וכדי לקבל תשובות אמיתיות נצטרך לחכות למימוש המעשי של הפרויקט בשנים הבאות.