עם הקונספט 200C EV מבהירה קרייזלר שהיא אינה מתכוונת להותיר את הבמה לשברולט עם הוולט שלה או ליתר המכוניות החשמליות העושות דרכן אל עבר אולמות התצוגה של העתיד הקרוב. למעשה ההגדרה המדויקת של ה-200C EV קונספט הנה "מכונית כלאיים", שכן בנוסף למנוע החשמלי – העיקרי – מותקן בקרבה גם מנוע עזר קטן מוזן בנזין, המשמש כגנרטור לסוללות מהן ניזון המנוע החשמלי.בקרייזלר לא פרסמו כל מידע אודות יחידת כוח זו, הספקה, ומן הסתם גם לא נתוני צריכת דלק או פליטת מזהמים. כפי שקרייזלר מסבירה, מנוע הבנזין נדרש בכדי להציע טווח נסיעה ראוי, שכן מנוע החשמל לבדו יצלח לטווח נסיעה של 64 ק"מ בלבד עד שהסוללות תתרוקנה. מנוע הבנזין בשילוב מערכות ניצול אנרגיית הבלימה הממלאות בכל עת את המצברים יתרום לטווח נסיעה מרבי מרשים של למעלה מ-640 ק"מ בין תדלוק לתדלוק.
המנוע החשמלי מייצר כאן 200 קילו-וואט שהם כ-273 כוח-סוס המועברים ישירות אל הגלגלים האחוריים, המניעים. הביצועים מרשימים למדי, עם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-7.0 שניות ומהירות מרבית של 193 קמ"ש.

הקרייזלר 200C EV כמובן שאינה קשורה כלל לאחות הגדולה – ה-300C, אך שמה מעיד כי תמוצב היררכית מתחתיה ותהיה מן הסתם זולה ממנה. הממדים הנם 488 ס"מ באורך, 187 ס"מ ברוחב ו-145 ס"מ בגובה כאשר לקבלת מראה אגרסיבי/קרבי המאפיין גם את ה-300C השתמשו כאן בנוסחה דומה: סרחים עודפים קצרים, גלגלים גדולים (חישוקי 20 אינץ' הנעולים צמיגים במידה 245/45), בתי גלגלים תפוחים ובולטים וחלונות צרים.
תערוכת דטרויט: קרייזלר 200C EV קונספט
צילום: מנהל
עם השקת הקונספט חושפת קרייזלר טכנולוגיות עתידיות נוספות שככל הנראה צפויות להפוך לסטנדרט בגרסה הסדרתית של ה-200C EV; טכנולוגיית ה-U-Connect למשל, הנה התפיסה ה'קרייזלרית' לתקשורת מתקדמת בין מכוניות ומהווה בסיס ל'רישות' כלי רכב בעתיד לצורך העברות מידע (למשל: העברת או רכישת קבצי מוזיקה/וידיאו), מיקומים, מידע אודות מצב התנועה, קבלת מידע מהרשת, העברת הוראות למכשור תואם (למשל: הפעלת מערכת החימום בבית או הפניית מיילים באמצעות הרשת), מידע אודות מערכות הרכב השונות, חיבור למערכות ניווט ועד לשליטה על מי מורשה לנהוג ברכב, פיקוח על המהירות או מספר הנוסעים (במקרה של נהג צעיר).
ב-200C EV קונספט מודגשת טכנולוגיה זו בעיצוב הפנים העתידני וה'קונספטי' (לא סביר שבמשפחתית המיועדת יימצא מקום לארבעה נוסעים בלבד, ב-4 מושבים נפרדים, אבל זה נראה מצוין מעל לבימות התערוכה...) ובקונסולה הדיגיטאלית הבולטת – מאפיינים שככל הנראה לא יגיעו כמות שהם למכונית הסדרתית, אם כי מערכת ה-U-Connect אמורה למצוא דרכה – בואריאציה ארצית יותר – למכונית הסדרתית.

לא יהיה זה מוגזם לקבוע שה-200C EV קונספט – או נכון יותר, גרסתה הסדרתית – הנה חשובה ביותר אם לא קריטית לעתידו של היצרן הנמצא בקשיים נוראיים. בקרייזלר מתכוונים להגיע לייצור של לא פחות מחצי מיליון מכוניות כאלו עד לשנת 2013 כאשר כבר בשנה הבאה (2010) יחל הייצור הסדרתי, לאחר שתוצג הגרסה המוכנה לייצור של הקונספט


התוכניות של קרייזלר – ראיון בלעדי עם סגן הנשיא