"החדשות הרעות לא היו מאיתנו אלא מהאנליסטים". מחייך טומאס האוש (Hausch) סגן נשיא קרייזלר למכירות בין לאומיות. "כשג'י.אם ופורד הודיעו על הפסדים גדולים, אנחנו לא דיברנו אבל כולם חשבו שאם הם הפסידו אז בטח גם אנחנו. אבל אנחנו לא הפסדנו אנחנו פשוט לא צריכים לדווח כי אנחנו לא נסחרים בבורסה. צפינו את המצב והורדנו את כמויות הייצור שלנו הרבה לפניהם. המצב הכלכלי שלנו לא מבריק אבל גם לא נורא".כן, תהיה וויפר חשמליתהייתם שקטים בתחום החשמלי. ובכל זאת יש התפתחויות?
"היינו שקטים כי אנחנו לא נסחרים בבורסה ואין לנו סיבה לרוץ לתקשורת ולהודיע כמו ג'נרל מוטורס. אבל יש לנו שלושה כלים בדרך עם פתרונות מעניינים, חשמליים עם יכולת הארכת טווח מחוכמת עליה נדבר בעתיד".

זה באמת כולל גם וייפר חשמלית?
"כן, כזו שתעשה מהפיכה למותג ולמכונית הספורט האמריקנית כמו שהראשונה עשתה".

איזה אחוז אתם צופים ייטול הרכב החשמלי?
"ב-2025 אולי 100%, אבל כל דבר שקשור למכונית החשמלית קשור למחיר המצברים שכרגע עולים כמו שתיים, שלוש מכוניות. אבל המחיר יורד וזו שאלה של זמן. ב-2015 נגיע אולי לשתי ספרות באחוזים, עד אז ספרה אחת".

מה מצב שיתוף הפעולה עם צ'רי הסינית?
"כשהיינו נסחרים הודענו שאנחנו בקשרים אסטרטגיים. כעת אנחנו מודיעים רק כשיש מה להודיע".

והודעתם על שיתוף עם ניסן בייצור מכונית קטנה?
"הודענו שנייצר להם טנדרים והם ייצרו לנו בסוף 2010 מכונית קטנה.

עד כמה היא תהיה דומה להורנט התצוגתית מז'נבה?
"אם אהבת את ה'הורנט' (מתערוכת ז'נבה 2006), לא תתאכזב".

יש תחושה שיש לכם יותר מדי כלים שמתחרים על אותה משבצת. למה?
"לכל כלי יש סיבה. האוונג'ר והסברינג לא תוכננו לאירופה אלא לארצות הברית ושם יש סוכנויות נפרדות לדודג' וקרייזלר. כשהסוכנויות של המותגים יאוחדו נראה הרבה פחות כפילויות כאלה. אם אתה מדבר על הקומפאס והפטריוט תגלה שאיטליה וספרד אוהבות את הראשון ואילו גרמניה ובריטניה את השני המסורתי יותר. האם יש עיצוב שייקח את שני סוגי הקהל? אם נמצא נלך עליו."

לדפי קרייזלר בקטלוג 'אוטו'

עוד בסדרה:
ב.מ.וו סדרה 7 – ראיון עם האחראי על פרויקט
למבורגיני אסטוק קונספט – ראיון עם המעצב
מאזדה3 החדשה – ראיון עם המעצב
מיני קרוסאובר ומיני חשמלית – ראיון עם סגן נשיא מיני
סיטרואן C3 פיקאסו קונספט – ראיון עם המעצב
פולקסווגן גולף (דור VI) – ראיון עם המעצב
פורד קא – ראיון עם האחראי על פרויקט
רנו מגאן III – ראיון עם ראש מחלקת העיצוב