נאני רומה חווה דיונות נוסח דרום-אמריקה. מחזה מרהיבנתחיל בעדכון מהיום החמישי. ובכן מתברר כי אכן הסטייג' האורך של אותו יום היה קשה מעל ומעבר לכוונת מתכנני המסלול, הן בשל תוואי השטח והן בשל מזג האוויר: גשם זלעפות שניתך בחלקו האחרון של המסלול לקראת סוף היום. כתוצאה מכך, מרבית מתחרי המכוניות והמשאיות לא הגיעו לסיום עד שעת-הגג והמארגנים נקטו בצעד חריג כאשר החליטו לבטל את תוצאות היום החמישי לחלוטין. בנוסף, הוחלט לדחות את שעת הזינוק של הסטייג' השישי בשעתיים (לאחר מכן הוספה עוד מחצית השעה) ולאפשר לכל מי שהגיע בזמן לזנק ללא קשר למאורעות היום הקודם.
לישראלים זה כבר לא עזר. במהלך רוב היום החמישי היו יזהר ערמוני ואביב קדשאי מדורגים היטב, באזור המקום ה-50 כהרגלם בימים האחרונים, אבל גם הם נפלו קרבן לגשם ממש קילומטרים ספורים מהסיום. אנשי אתר האופנועים "פולגז" ששוחחו עם הצוות מדווחים כי בתנאי החשיכה והגשם התקשה הצוות למצוא את דרכו, ולבסוף התיישב על דיונה מבלי יכולת להחלץ – ושם הם נותרו במהלך מרבית יום אתמול.
ולמרות זאת... בעת כתיבת שורות אלה עדיין לא נמנה מבחינה רשמית הצוות הישראלי, מס' 423 על הפורשים והם מופיעים ברשימת המזנקים להיום. לא ברור איך מאחר ואתמול כלל לא זינקו, אך התחושה שלנו היא כי מדובר ברישום על הנייר בלבד. לפי רישומי הראלי, את הסטייג' השישי אתמול סיימו 86 צוותי מכוניות בלבד, כמחצית מאלו שהחלו את הדאקאר. ערמוני/קדשאי מופיעים במקום ה-94 ברשימת המזנקים, יחד עם עוד כמה עשרות צוותים שכנראה כבר פרשו הלכה למעשה.
כפי שהתברר, ההחלטה לדחות את הזינוק היתה ברת-מזל עבור סטפן פטרהנסל. צוות המכונאים עבד קשה כל הלילה כדי לתקן את הלאנסר-מירוץ לאחר ההתהפכות מהיום הקודם – והוא התייצב לזינוק באיחור זניח של 4 דקות. אלמלא הדחייה היה האיחור שעתיים וחצי... אבל גם כך, היום השישי לא הביא עוד מזל לקבוצת מיצובישי. למעשה, כל הקבוצות המובילות ספגו אבידות כפי שיוסבר מייד.
בנוסף לאיחור בזינוק החליטו המארגנים לקצר את הסטיג' השישי, מ-395 ק"מ ל-178, זאת בשל הגשמים העזים באזור שגרמו לאחד הנהרות לעלות על גדותיו ולהפוך לבלתי עביר. אותם 178 ק"מ כללו עדיין כמה קטעי עבירות קשים, ביניהם דיונות ענקיות, מרהיבות ביופיין, שהודות להן זכינו לצפות בתצלומים מרהיבים של הנהגים המובילים מלהטטים בנהיגה, מטפסים שיפועים שנראו כבלתי אפשריים וגולשים במורדות מטילי-מורא. מראה האופנוענים המרחפים על פני הדיונות, ובמיוחד סיריל דספרה שזכה אתמול נצחון-הסטייג' הראשון (!) שלו בראלי הנוכחי, היה לא פחות ממלבב.
עבור הב.מ.וו של נאסר אל-עטייה, שיום קודם סבל מהתחממות בשל צמחיה שסתמה את הרדיאטור, הדיונות היו יותר מדי ושוב הגיע המנוע לנקודת רתיחה. אל עטייה קיבל החלטה ביודעין לצאת מנתיב הראלי כדי לשמור את מנועו, וכך הופיע לפתע בנקודת הביקורת הראשונה עם יתרון ענק (יחסית) של 20 דקות. כבר אז היה ברור למדי כי הוא פספס חלק מנקודות מעבר-החובה לאורך המסלול. בהמשך היה קצב הנסיעה של הנהג הקאטארי קצת איטי משל יריביו, אך הוא עדיין סיים את הסטייג' ראשון עם יתרון של כ-5 דקות. אבל בשלב זה היה ברור כי תוצאתו לא תשאר בעינה – ותוך זמן קצר התברר כי שופטי הראלי החליטו לא להסתפק בזמן-עונשין אלא לפסול אותו כליל. אל-עטיה לא נשמע ממורמר כלל בראיון עימו, והודה כי היה ברור לו שההחלטה לסטות מהמסלול תגרום לו לפספס נקודות מעבר הכרחיות. אבל חלום הנצחון שלו ושל קבוצת X-רייד נגוז. אולרנדו טראנובה הארגנטינאי הוא כעת הנהג המוביל של הקבוצה, במקום התשיעי בלבד וכמעט 3 שעות אחרי המוביל.
גם קבוצת מיצובישי מצידה לא תזכור לטובה את היום השישי. פטרהנסל סיים רביעי בלבד אחרי שלושה נהגי פולקסווגן ואיבד עוד 8 דקות לדה-ויליירס, המנצח בסטייג' ומוביל הראלי. אבל מהשגרוע יותר, לוק אלפאנד פרש מהמירוץ – בשל סיבה בלתי שגרתית: נווטו הוותיק ז'יל פיקארד חש ברע בשלב מוקדם של הסטייג', תוך כדי עבודה מאומצת לחילוץ הרכב שנתקע בשלולית בוץ עמוקה. אלפאנד הזמין פינוי רפואי מיידי, ובאותו שלב למעשה פרש מהתחרות. פיקארד, אגב, נבדק על ידי הצוות הרפואי במחנה ומצבו תקין.
ואילו פולקסווגן יכולה לחייך, עם שלושה צוותים במקומות הראשונים בסטייג' ובדירוג הכולל – אך גם היא לא ליקקה דבש. דיטר דפינג שהיה תשיעי בדירוג הכללי סבל מתקלה טכנית בטוארג-מירוץ שלו, והגיע לסיום הסטייג' כשהוא נגרר על ידי משאית-הסיוע הצמודה. גם כך הוא סיים את הסטייג' במקום ה-62 ואיבד רק 2 מקומות בדירוג הכללי. לפולקסווגן יש בהחלט סיבה לחוש אופטימיות, כי בינתיים המזל משחק לצידה יותר מאשר ליריבותיה. בדירוג הכללי מוביל כאמור דה-ויליירס, כ-8 דקות לפני קרלוס סאיינז (שלישי בסטייג') ו-18 דקות לפני מארק מילר (שני בסטייג'). רומה הוא נהג מיצובישי המוביל לפני פטרהנסל, שניהם עם פער של למעלה ממחצית השעה לעומת המוביל.
מי שנהנה מהפרישות היה רובי גורדון, שהפגין נהיגה מרהיבה עם ההאמר הנעה-אחורית האימתני. מנוע הקורבט בנפח 7.0 שמניע את הפרו-טראק לא התקשה לצלוח את הדיונות וגורדון סיים את הסטייג' שמיני; בדירוג הכללי הוא כבר שישי.
בין האופנועים ניצח סיריל דספרה כאמור, אבל הוא אינו מהווה איום על המוביל הכללי מארק קומה, שסיים שני בפער קטן אתמול. מנצח היום הקודם והמדורג שני בכללי, ג'ונה סטריט, איבד זמן בשל קשיי ניווט והפער בין השניים צמח חזרה לכ-40 דקות. במשאיות היה זה תורו של צ'אגין לנצח בפער של 20 שניות בלבד לפני קאבירוב, המוביל החדש (ושניהם היו מספיק מהירים כדי להתברג לעשיריה הראשונה בין המכוניות!); דה-רוי במקום השלישי פיגר ב-26 דקות וירד בכך למקום השלישי בדירוג הכללי, אחרי שני נהגי קאמאז.
היום הוא האחרון לפני יום המנוחה בואלפאראיסו – והמתחרים יזדקקו למנוחה הזו. הם ידרשו לכסות 819 ק"מ היום, מתוכם 419 ק"מ בסטיג' מדוד. לקראת סוף המסלול ידרשו המתחרים לטפס עד לגובה של 3100 מ' בהרי האנדים, לפני שיעלו על קטע קישור ארוך של יותר מ-300 ק"מ אשר יביא אותם למנוחה הנכספת בואלפאראיסו.