פולקסווגן מכנה את רכב המירוץ המדברי הזה Race Touareg, אבל גם מי שאינו מומחה בטכנולוגיות בניית מכוניות מירוץ יוכל להבחין שלא בדיוק כך נראה הטוארג של השכן, מתחת ל'פח'...גם פולקסווגן עצמה לא מתיימרת לקשר כלשהו בין המפלצת הזו לפולקסווגן טוארג סדרתי. מדובר ברכב ייעודי השייך לקטגוריית ה-Trophy Trucks במירוצי SCORE האמריקניים, ושלוחת פולקסווגן בארה"ב בנתה אותו – בסיוע סדנה מקומית המתמחה בכך – עבור מירוץ הבאחה 1000 המפורסם שיערך ב-22 לחודש זה.
פולקסווגן מכינה 'טוארג' לבאחה 1000 (עדכון תמונות!)
צילום: מנהל
החידוש המעניין, ולמעשה התרומה המכנית היחידה של קונצרן פולקסווגן ל'טוארג' הזה, הוא מנוע דיזל: V12 בנפח 5.5 ל' (כמו זה שמניע את האודי R10 מנצחות לה-מאן, מן הסתם) המפיק 550 כ"ס ו-86 קג"מ. לאותם 550 כ"ס מצפה מלאכה לא קלה: הם אמורים לשרוד 635 מיילים מפרכים של מרוץ הבאחה המפורסם הנערך זו השנה ה-41, ולהניע מפלצת ענקית וכבדה. כמה ענקית? בסיס הגלגלים עומד על כ-3.17 מטרים, האורך הכולל הינו כ-5.41 מטרים, גובהו 1.98 מטרים ומימד הרוחב מהמם עם 2.33 מטרים. כמקובל ברכבי באחה, ובניגוד לרכבי ראלי דאקאר למשל, ההנעה אחורית בלבד (וכדי לשאת בעומסי-הענק, המיתלה האחורי הוא מסוג סרן חי) ומהלכי המיתלים פשוט אדירים: כ-63.5 ס"מ מקדימה וכ-76 ס"מ מאחור! הצמיגים הענקיים הם בקוטר "37 וכל העסק שוקל קצת מעל 2.5 טון.

פולקסווגן מכינה 'טוארג' לבאחה 1000 (עדכון תמונות!)
צילום: מנהל
כדי לחצות בשלום את המדבר הרכב מצויד בין השאר בצמד צמיגים רזרביים, מערכת ניפוח אוטומטית להעלאת או הורדת הלחץ הצמיגים, מיכל דלק בנפח 65 גלון (כ-240 ליטר) וכלוב מחוזק וממוגן למקרה התהפכות.
הרכב אשר יצא למרוץ יעטה את סמלי פולקסווגן והספונסר שלה למרוץ, רד בול. כדי לשמור על קרבה כלשהי בין רכב המרוץ לבין הפולקסווגן טוארג הסדרתי, הפנלים החיצוניים וחזית הרכב אמורים לשאת דמיון כלשהו לרכב הפנאי הרגיל...
יש לציין כי במירוץ הבאחה 500 של 2007 כבר השתתפה פולקסווגן עם טוארג-מירוץ – אבל היה זה הפולקסווגן טוארג-דאקאר, לא רכב יעודי. יתרונו הגדול היה בצריכת הדלק: בעוד רכבי המירוץ הרגילים היו צריכים לעצור פעמיים לתדלוק, סיימו צמד הטוארגים אז את התחרות מבלי שיזדקקו לתדלק אפילו פעם אחת. מסיבה זו, הגבילו מארגני הבאחה 1000 את מיכל הדלק של הרכב החדש ל-65 גלון בלבד, כדי לוודא כי יאלץ לבצע עצירות תדלוק.