E-NCAP מפרסם תוצאות חדשות - אוטו

E-NCAP מפרסם תוצאות חדשות

שישה כלי רכב נבחנו, בינם המאזדה 2 מפתיעה (אבל דורשת עדכון), המאטריה מאכזבת ו-וולוו מדקדקים

ארגון ה-EuroNCAP פרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק של שישה כלי רכב נוספים: הונדה סיוויק, מאזדה 2, מרצדס C-קלאס, דייהטסו מאטריה, וולוו V70 ורנו לגונה. התוצאות: מאזדה 2 – המאזדה 2 נאלצה לעבור את המבחן פעמיים, לאחר שבניסוי הראשון לא נפתחו כריות האוויר הקדמיות בזמן. מאזדה ביצעה שינוי תוכנה ברכב ושלחה אותו למועד ב', שתוצאותיו הן אלו שפורסמו. מאזדה העולמית ציינה כי תיצור קשר עם הלקוחות שכבר רכשו את הרכב כדי לבצע את שינוי התוכנה גם במכוניות אלו. היבואן בארץ לא קיבל עדיין את ההודעה ממאזדה העולמית, אך יש לשער שזה יועבר בקרוב ומיד אחריו יקראו המכוניות לעדכון תוכנה. המכונית הקטנה של מאזדה זכתה בציון גבוה של 5 כוכבים בהגנה על מבוגרים עם ציון מלא ומצוין של 16 נקודות במבחן הקדמי וציון של 15 נקודות במבחן הריסוק הצדי. בהגנה על ילדים קיבלה ה-2 ציון של 4 כוכבים ושני כוכבים בלבד בהגנה על הולכי רגל. ה-2 נבחנה כאשר היא מצוידת בשש כריות אוויר, הסטנדרט באירופה, בעוד שבארץ נמכר גם דגם בסיסי בעל שתי כריות אוויר בלבד, בנוסף לדגם המאובזר בעל שש כריות האוויר. וולוו V70 – גם כאן, בדומה למאזדה, במבחן הריסוק הראשון התגלו בעיות. בריסוק הצדי כריות הצד לא נפתחו מהר מספיק, מה שמנע מהן להגיע למלוא גודלן בזמן. וולוו, בעלת מסורת הבטיחות המפותחת, התעקשה לנסות ולסדר את הבעיה למרות המשמעות הכספית (ארגון ה-E-NCAP הסכים לבצע ניסוי חוזר אך ורק אם תתחייב וולוו לבצע את השינוי בכל המכוניות שכבר שווקו בעולם) – ולמרות שהמכונית קיבלה את הציון המלא בריסוק הצד גם כך! למרבה הפלא, וולוו לא הצליחה לתקן את הבעיה לחלוטין, והכריות לא הגיעו למלוא גודלן גם בניסוי השני. ה-V70 זכתה לציון מלא של 5 כוכבים בהגנה על מבוגרים עם ציון של 15 נקודות במבחן הקדמי. במבחן הצדי זכתה הוולוו, כאמור, ב-16 נקודות (ציון מלא). בהגנה על ילדים הציון עומד על 4 כוכבים ו-2 כוכבים בלבד בהגנה על הולכי רגל. הוולוו V70 נבחנה כאשר היא מצוידת בשש כריות אוויר, מפרט זהה לרכב הנמכר בארץ. דייהטסו מאטריה – המכונית הקופסתית של דייהטסו זכתה לציון של 4 כוכבים בהגנה על מבוגרים, בעיקר בגלל ציון ריסוק קדמי בינוני נמוך למדי של 10 נקודות בלבד (שימו לב לעיוות בקורה A, ולעובדה שדלת הנהג חורגת מהמסגרת). במבחן הצדי הציון גבוה משמעותית עם 15 נקודות מתוך 16 אפשריות. בהגנה על ילדים זכתה המאטריה לשלושה כוכבים ושני כוכבים בלבד בהגנה על הולכי רגל. הציון הנמוך בריסוק הקדמי נובע מחשש לפגיעה ברגלי הנהג בריסוק הקדמי בשל פגיעה של דשבורד בעצם הירך, אגן הירכיים והברכיים. בנוסף נציין שהמאטריה לא נבחנה במבחן העמוד בריסוק הצדי בגלל שכריות הוילון הן אופציה בלבד. התוצאות הושגו כאשר הרכב מצויד בארבע כרית אוויר, מפרט זהה לדגם הנמכר בארץ. נציין שהדייהטסו מאטריה לא יכלה לקבל ציון של 5 כוכבים מכיוון שלא נבחנה במבחן הריסוק הצדי. למרות שגם לו היתה נבחנת, לא הייתה זוכה בציון של 5 כוכבים בגלל ציון הריסוק הקדמי הנמוך. הונדה סיוויק האצ'בק – גרסת ה-5 דלתות של הסיוויק כבר נבחנה בעבר על ידי E-NCAP אך בעקבות שינויים באבזור הבטיחות לקראת 08', היא מתייצבת שוב למבחן. השיפורים הועילו, אולם לא מספיק בשביל הכוכב החמישי. למרות מעבר לכריות אוויר קדמיות דו-שלביות, יש חשש לפגיעת ראש הנהג בהגה בזמן תאונה, כאשר יש גם חשש לפגיעה מהדשבורד בעצם הירך. למרות שהציון הכללי, כאמור, נשאר זהה לזה של דגם של 07', הציון בריסוק הקדמי השתפר ועומד על 12 נקודות במקום 11, כאשר גם בריסוק הצדי נרשם שיפור ל-15 נקודות במקום 14 הודות לשינוי בכריות האוויר. בהגנה על ילדים זכתה הסיוויק ב-4 כוכבים וב-3 כוכבים בהגנה על הולכי רגל. מרצדס C קלאס – המשפחתית הגדולה של מרצדס זכתה לציון מלא של 5 כוכבים בהגנה על מבוגרים כאשר בריסוק הקדמי היא מקבלת ציון של 15 נקודות ובריסוק הצדי ציון מלא של 16 נקודות. בהגנה על ילדים הציון עומד על 3 כוכבים בלבד ושני כוכבים בהגנה על הולכי רגל. רנו לגונה – הדור החדש (שעדיין איננו נמכר בארץ) של המשפחתית הגדולה של רנו ממשיך את המסורת (הדור הראשון היה המכונית הראשונה לזכות בחמישה כוכבים) עם ציון של 5 כוכבים בהגנה על מבוגרים. ציון הריסוק הקדמי מלא ועומד על 16 נקודות ובריסוק הצדי הוא כמעט מלא עם 15 נקודות. בהגנה על ילדים זכתה הלגונה בארבעה כוכבים ושני כוכבים בהגנה על הולכי רגל. E-NCAP ציינו כי הלגונה הייתה מקבלת את הציון הגבוה ביותר עד היום במבחן הריסוק, אך בגלל שדלת הנוסע נפתחה במבחן הריסוק הצדי הופחת מהציון נקודה אחת שמנעה ממנה לזכות בציון המלא.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות