השלב האחרון בחשיפת הלגונה החדשה מאחורינו, עם פרסום הודעה סופר-מפורטת לעיתונות ממנה אנו יכולים ללמוד הכל, כולל קוטר המוטות המייצבים (שהם, אגב, שמנים מבעבר, במסגרת הקשחה כללית של המיתלים. אנחנו יכולים אפילו לספר לכם כמה בדיוק נוטה המכונית בפניות, לעומת הממוצע בקטגוריה).
רוב המידע הבסיסי פורסם עוד קודם לכן, אבל עכשיו אפשר לומר כי הרושם העיקרי הוא שרנו למדה את הלקח הכואב, נמנעת מעודף רעש-וצלצולים ושמה דגש על אמינות ו"שקט נפשי". הדבר נובע מהמרורים שהאכילה הלגונה הקודמת את רנו, לאחר שצויידה בשפע פטנטים שלא נבחנו ונבדקו עד הסוף. הפעם מצהירה רנו במפורש על עידן אחר, בקרת איכות אחרת ואמינות אחרת – ובהתאם היא מעניקה למכוניתה החדשה אחריות ללא תקדים: 3 שנים או 150,000 ק"מ בצרפת ואירופה, 100,000 ק"מ באזורים אחרים (כולל, כנראה, אצלנו). עוד אנו יכולים לספר כי בסיס הגלגלים גדל בשיעור צנוע, מ-274 ל-275.6 ס"מ, והאורך הכללי הוא 4.80 מ' בגרסת הסטיישן ('ספורט-טורר', בלשון רנו) ו-4.695 מ' לגרסת ה-5 דלתות.
העיצוב, כפי שעולה מהמוני התמונות החדשות שפורסמו, אינו מרהיב במיוחד ונראה מעט רעשני מדי. בעיה ספציפית עבור השוק הישראלי היא שבשלב זה, המנועים היחידים שמוצעים עם תיבה אוטומטית (6 הילוכים) הם ה-2.0 ל' טורבו בעל 170 כ"ס וגרסת ה-150 כ"ס של הדיזל 2.0 ל' – שניהם לא ממש ברירת-המחדל של שוק המשפחתיות-הגדולות בישראל. סרטונים להורדה: הלגונה החדשה (1) >הלגונה החדשה (2) > הלגונה החדשה (3) >