בתערוכת פרנקפורט 2003 כיכבה אלפא-קונספט אשר גרמה לאוהדי המותג לזקוף את קומתם בגאווה – ה-8C קומפטיציונה. התגובות לא איחרו לבוא, עם זרם של פניות בנוסח שלא הותיר מקום לספק: "ייצרו אותה". ובכן זה לקח קצת זמן, אבל עכשיו זה מגיע. בתערוכת פריז שתפתח בסוף החודש תציג אלפא את הגרסה הסדרתית של ה-8C, ספינת דגל חדשה בייצור מאד מוגבל של 500 יחידות בשנה.
מחיאות כפיים, בבקשה: סוף סוף יש לאלפא מכונית הנעה אחורית ראויה לשמה. זו גם האלפא הראשונה עם מנוע V8 מאז שנות ה-70. למרבה השמחה, העיצוב נותר הלכה למעשה זהה לזה של מכונית הקונספט (להבדיל ממה שקרה עם הבררה, למשל), כולל חישוקי ה-"20 (ועם צמיגים אחוריים אפילו רחבים יותר). זה אומר שה-8C פשוט נראית נפלא, עם קוי רטרו מעוגלים והופעה שרירית קפוצה.
את הקשר של העיצוב (והשם) לדגמי עבר לא נחזור ונפרט – תוכלו לקרוא זאת בידיעה המקורית שלנו לגבי גרסת הקונספט. גם המפרט הטכני לא נפגע; למעשה, המכונית הסדרתית חזקה יותר ממה שהוצהר לגבי הקונספט. מנוע V8 אטמוספרי חדש בנפח 4.7 ל', מבוסס על מנועי מזראטי הקטנים יותר, מפיק לא פחות מ-450 כ"ס ב-7,000 סל"ד (ואפשר רק לדמיין את הצליל שיתקבל בסל"ד הזה), עם מומנט מירבי של 48 קג"מ ב-4,750 סל"ד. 80% מהמומנט המירבי מתקבלים כבר ב-2,000 סל"ד, בסיוע תזמון משתנה לשסתומי היניקה. הכוח מועבר לצמיגים האחוריים (במידה 285/35; הקדמיים הם 245/35) דרך תיבה רובוטית – הפרט היחיד במפרט שאינו מעלה חיוך על שפתותינו – בת שישה הילוכים. לתיבה חמישה מודי פעולה, שניים ידניים (בסיוע מנופים מאחורי ההגה) ושלושה אוטומטיים. דיפרנציאל מוגבל החלקה דואג שהכוח ירד לכביש כמו שצריך.
8C, הגרסה הסדרתית
צילום: מנהל
מפרט טכני מלא טרם פורסם (וגם לא ביצועים). לאור השמירה על העיצוב המקורי אפשר להניח שהממדים לא השתנו, וזה אומר בסיס גלגלים של 2.60 מ', אורך של 4.28 מ', רוחב 1.90 מ' וגובה של 1.25 מ' בלבד. תמונות פנים טרם פורסמה, אך ההודעה לעיתונות מספרת על שימוש נרחב בחומרים מרוכבים, כולל בין היתר מושבים קלי-משקל מסיבי פחמן אשר יותאמו ספציפית למידותיו והעדפותיו של הקונה. על המחיר, אגב, איש עוד לא מדבר אבל יש לנו הרגשה שלא תהיה לאלפא כל בעיה למכור את 500 היחידות השנתיות. הייצור בפועל מיועד לתחילת 2007. גרסת הספיידר, אגב, אשר הוצגה כקונספט (יפיפה לא פחות מהקופה) לפני כשנה, לא הוזכרה בינתיים אך לא נתפלא כלל אם גם תורה יגיע.