רובר הודיעה היום כי היא עוצרת את היצור במפעלה בלונגברידג' בעקבות סירוב מספר ספקי-משנה להמשיך ולספק חלקים לקווי הייצור. רובר, שכזכור חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם היצרן הסיני SAIC, תלויה באישור הלוואת גישור בסך 100 מליון פאונד (כ-850 מליון ₪) מממשלת בריטניה כדי לצלוח את השנתיים הקרובות, עד שהשותפות תתחיל להיות רווחית. אולם חוקי האיחוד האירופאי, בו חברה בריטניה, מתירים הלוואות סיוע ממשלתי לתקופה של שישה חודשים בלבד. זו לא הפעם הראשונה השנה שרובר עוצרת את הייצור במפעל, שמעסיק 6,000 פועלים בצורה ישירה ועוד אלפים ברחבי בריטניה בצורה עקיפה. בפברואר הופסק הייצור לשבוע בעקבות שריפה שכילתה את המפעל הראשי של ספק המושבים של החברה, אולם גם אז היו שטענו שהפסקת הייצור באה בזמן נוח מאוד לרובר, שלא מצליחה למכור את מכוניותיה בקצב מהיר מספיק. האם זהו הסוף עבור יצרן הרכב הבריטי העצמאי האחרון? מבחינה עסקית הסיכוי לכך גבוה – רובר היא חברה מפסידה עם קו מוצרים מיושן מזה תקופה ארוכה, אבל לממשלת בריטניה יהיה קשה לעמוד מנגד ולתת למפעל שמעסיק אלפי עובדים להסגר. תגובת היבואן - מחברת המזרח מודיעים כי הבעיות בחברת רובר לא ישפיעו על אספקת חלקי החילוף לדגמי החברה, משום שייצור ושיווק חלקי החילוף נמצא בידי חברת קטרפילר מזה זמן רב. בנוסף מבקש היבואן להדגיש את העובדה כי אין כיום קשר בין חברת רובר וחברת לנד-רובר, שנמצאת בבעלות פורד.