תערוכת פריז: דיווח ראשון מהשטח - אוטו

תערוכת פריז: דיווח ראשון מהשטח

כוחותינו מהחזית עייפים כבר עכשיו (מרוב שמפניה וחלזונות?), אבל מדווחים בקצרה על המתרחש באולמות התערוכה של מונדיאל הרכב בצרפת

בעת כתיבת שורות אלה מכתתים נציגי ‘אוטו‘ את רגליהם בין דוכני התצוגה של תערוכת פריז, אחרי שעות של דילוג בין מסיבת-עיתונאים הומה להשקת-בכורה נוצצת. בעידן האינטרנט, כמובן, הרוב המכריע של המכוניות החדשות בתערוכה כבר נחשף – חלקן חודשים לפני הפתיחה, חלקן ימים ושעות; אבל עדיין, אין תחליף לעבודת-שטח אמיתית. אז הנה הרשמים הראשונים, ללא סדר ספציפי, כפי שסופרו לנו בתמציתיות תכליתית על-ידי יואל פלרמן, מלב ההמולה של יום-העיתונאים הראשון בתערוכת פריז 2002. הכוכבת: כפי שצפינו מראש, הסיטרואן פלוריאל מסתמנת ככובת התערוכה. את הרשמים מהמכונית עצמה נביא בהמשך, אבל הענין סביבה עצום. הפוקוס הבאה: המכונית היחידה, בינתיים עליה לא ידענו מראש היא הפורד פוקוס C-מקס, שתמונותיה פורסמו רק אתמול בערב. מדובר במכונית קונספט בעלת פרופורציות מיניואניות בעליל, וקוים זויתיים – אבל מתברר שמדובר ביותר מסתם רכב-תצוגה. ה-C-מקס היא-היא הבסיס לפוקוס הבאה. המכונית בעלת ממד גובה מודגש, בהתאם לתהליך העובר לאחרונה על מכוניות קטנות וקומפקטיות; יחד עם בסיס גלגלים של 2.64 מ‘, מרחב הפנים אמור להיות מעולה. חומרי הפנים מפגינים שיפור גדול, אם כי המכונית משופעת בגאדג‘טס שלא יגיעו לשלב הייצור. גם גלגלי ה-^18 לא יגיעו לשלב הסדרתי. הקטנה של ניסאן: הניסאן מיקרה החדשה תהיה הסופרמיני הראשונה של ניסאן שמיגעה לישראל, ונציגינו בצרפת התרשמו מאד מהמרחב הפנימי ומרמת האבזור, שהיא יוצאת דופן עבור קטגוריית הסופרמיני. עיצוב החלק האחורי, לדברי אנשינו, שואב השראה מדור האחרון של מכוניות רנו, כמו ול-סאטיס. גרסת הקופה-קברולט, C+C, נראית טוב אך לא ברור מתי תגיע לייצור. איטלקיה סקסית: האלפא 147 GTA נראית סקסית ביותר, לדברי נציגינו מזילי-הריר, והחדשות הטובות הן שהיא תגיע לארץ! פחות מלהיב הוא תג המחיר המיועד – כ-250,000 ש^ח, בדיוק 1,000 ש^ח לכל כ^ס – של האלפא הלוהטת החדשה. ...ופורד סקסית: אחת המכוניות המושכות ביותר בתערוכה, מבחינה חזותית, היא הסטריטקא הנהדרת של פורד. זום-זום: המאזדה 2 אכן הרבה פחות נועזת מה-6, גם במציאות. לעומת זאת היא מאד מרווחת, חומרי הפנים משופרים, ונראה כי יהיה לה מה להציע אצלנו. מכונית התצוגה של מאזדה בתערוכה, ה-MPS, נראית אגריסיבית ומרשימה. היא מצויידת במנוע ה-I4 של מאזדה (4 ציל‘, 2.3 ל‘, הזרקת בנזין ישירה), בתוספת מגדש טורבו כך שההספק המרבי הוא 280 כ^ס. ההנעה כפולה. בשלב זה לא הוחלט אם המכונית תגיע לייצור. העשירים באים: הפורשה קאיין, שערכה בפריז את הצגת הבכורה לציבור יחד עם הפולקסווגן טוארג, נראית מרשימה הרבה יותר במציאות מאשר בתמונות, והיא מציגה עושר יוצא דופן במפרט ובתחושה. היא גם מושכת, כבר בשלב מוקדם זה, לקוחות עשירים מ-א-ו-ד. מתיחה קלה: הלנד-רובר דיפנדר עבר מתיחת-פנים קלה ולא משמעותית בעיצוב הפנים. וולוו R: דגמי ה-R החמים של וולוו, S60 ו-V70, נראים מצויין. העיצוב הפנימי מציג שילוב מצויין של עור, מתכת ופלסטיק דמוי-מתכת; מבחינה טכנית, פרט מעניין הם המתלים האקטיביים, שיודעים לתקן את עצמם 500 פעם בשניה! הם בעלי פונקציות איזון, כך שהרכב שומר על זוית גלגול מינימליסטית גם באת תמרונים אגרסיביים. יפיפיה: ה-DB7 ^זאגאטו^ היא, כנראה, יותר מסתם תרגיל עיצוב. גרסת הקונספט היפיפיה עמדה במרכז הדוכן הרשמי של אסטון-מרטין, עובדה שיש בה כדי ללמד על חשיבותה העתידית של המכונית. ככל הנראה תשמש הזאגאטו בסיס לדגם הקטן הממשמש-ובא. עד כאן להפעם – עדכונים יבואו בהמשך.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות