השנה מלאו 15 שנה לחברת UMI, היבואנית הבלעדית של כל מותגי ג'נרל מוטורס. להזכירכם, החברה הוקמה בזמנו ביוזמתו של מפקד חיל האוויר הפורש באותה תקופה, אביהו בן נון, שהצליח לאחד בין חברת 'ליאו גולדברג' וחברת 'המזרח', שייבאו כל אחת בנפרד מותגים שונים של חברת הענק האמריקאית והתחרו האחת בשנייה על אותו פלח שוק. במסגרת הקמת UMI, קיבלה חברת ג'נרל מוטורס 10% בחברה החדשה כנגד התחייבות ליצור בישראל דגם חדש וסטנדרטים חודשים ליבואן של מותגי החברה.
לרגל יום ההולדת ה-15, הגיעו לישראל כמה נציגים בכירים של GM, ובראשם סגנית נשיא החברה, הגברת מורין קאמפסון ג'ונס. אלה הגיעו כדי לחלוק כבוד ולהשתתף בחגיגתה של החברה הישראלית. ואכן UMI חוגגת.שברולט קאמארו – התרפקות על גלי הנוסטלגיהGM תעזור ל-UMI להתברג בין שלושת היבואנים הגדולים בארץ
שער דולר נמוך, חדירה טובה של מוצרי שברולט הקוריאנים ומתקפת דגמים חדשים גם מאמריקה תביא את החברה למכירה של 17,500 מכוניות (מתוכן 15,000 מדגמי שברולט) עד תום השנה. "ב-2009 אנחנו מעריכים מכירה באותו סדר גודל" אמר דויד עיני יו"ר החברה שפתח את מסיבת העיתונאים, למרות שלהערכתנו מספר המכירות הכללי ירד בישראל, מה שיגדיל את פלח השוק שלנו מעל ל-9% הנוכחיים". עיני גם אמר שבישראל מצפים בקוצר רוח לקרוז, לקאמארו ולוולט (שחלק מפיתוחו נעשה כאן בישראל).
מר קוך, סגן נשיא הפעילות האפריקנית והמזרח תיכונית של GM, ברך את אנשי UMI ביום חגם ואישר שאכן החברה הישראלי מהווה דגם ודוגמא לפעילות מצוינת של סוכן "וזה מתבטא בתוצאות".

65% מהמכירות שלנו הם לשווקים שמחוץ לארה"ב
את עיקר הדברים נשאה הגברת דארקס שטרחה והצליחה להישמע אופטימית גם בתקופה בה החברה בה היא משמשת כסגנית נשיאה מפסידה סדר גודל של מיליארד דולר כל חודש (!). "השוק של היום תחרותי ומאתגר יותר מאי פעם. אנחנו ממציאים את החברה, את השווקים כמו גם את המכונית מחדש. 65% מהמכירות שלנו כיום הם לשווקים שמחוץ לארה"ב. סין, הודו, רוסיה הם שווקים המתפתחים במהירות עצומה ובכולם אנחנו גדלים בכפולות. ב-2007 נמכרו 71 מיליון מכוניות בעולם ואנחנו מצפים שתוך 5 שנים המספר יטפס ל-85 מיליון מתוכם 11 מיליון ימכרו בסין ובהודו ששם מותג שברולט הוא מותג מוביל. בכלל, מותג שברולט הוא המותג המוביל שלנו בעולם. המותג עומד להתרענן ולהשתנות לגמרי. קרוז שיופיע באביב הקרוב הוא מוצר בינלאומי של ממש: תוכנן באירופה, הנודס בקוריאה, עוצב בגרמניה ויורכב בשלוש יבשות שונות. ה'אורלנדו' בעלת 7 המקומות תיחשף בפאריז וכמובן, המכונית החשובה ביותר שאנו עומדים להשיק ב-2010 היא הוולט שתושק בארה"ב.

אנחנו ממציאים מחדש את המכונית
צילום: מנהל
מימין לשמאל: סגנית נשיא GM, מורין קאמפסון ג'ונס, דויד עיני יו"ר UMI וקוך, סגן נשיא הפעילות האפריקנית והמזרח תיכונית של GM
עובדים גם על דלקים חלופיים
בצפון אמריקה השוק משתנה עכשיו במהירות, ולדעתי זה שינוי של ממש ולא אופנה זמנית. השוק מגיב למשבר האנרגיה ולאופנה הירוקה. יש תנועה ברורה של לקוחות מטנדרים למכוניות קומפקטיות ולקרוסאוברים. סגרנו 4 מפעלי הרכבת טנדרים ונחליפם בדגמי העתיד שלנו. אנחנו צריכים להבין שהנפט בעולם מוגבל וחובה עלינו למצוא מקורות אנרגיה חלופיים. לכן אנחנו ממציאים את המכונית מחדש. הוולט למשל. זוהי מכונית היברידית מסוג שונה. היא יכולה לנוע 64 ק"מ תמימים על מצבריה בלבד, להטען בשעות הלילה בהן דרישת העומס ממערכת החשמל נמוכה ולנוע 400 קילומטרים בלי לעצור. אנחנו עדיים חוקרים איך להמשיך ולשפר אותה. יצרני המצברים עושים עבודה נפלאה ומגיעים להישגים עליהם לא יכולנו אפילו לחלום לפני שנים ספורות. אבל אנחנו עובדים גם על מכוניות שמונעות בדלקים שונים וגם, לעתיד יותר רחוק למכונית שתשתמש במימן. אין לכם מה לדאוג, אנחנו עומדים להישאר על המפה עוד שנים רבות" אמרה הבכירה בנשות תעשיית הרכב העולמית.

בתשובה לשאלות הוסיפה דארס שעד 2010 יהיו GM 8 מכוניות היברידיות, שגורל מותג האמר עדיין לא ברור, אך ספק אם יעלם בהתחשב בפופלאריות שלו. דארקס הוסיפה שהם יסייעו ל-UMI להתברג באופן קבוע בין שלושת היבואנים הגדולים בארץ. לסיום היא שבה והדגישה את העובדה ש-GM שחתמה על הסכם חדש עם ועדי העובדים שלה תצא מהמשבר אליו נקלעה ושהחברה לא מתכוונת להיעלם.