מנהגן של סדנאות גרמניות להתעלל ללא רחם במכוניות יוקרה – בעיקר מתוצרת מקומית – אינו חדש, אך גם כך לא תמיד קל לנו לקבל בשוויון נפש את התוצאות. למקרה שלפניכם אחראית סדנת הארטגה רבת המעללים, המתמחה בטיפול בדגמי ב.מ.וו. הפעם היה זה ה-X5 בו ביצעה הארטגה את זממה: ערכה אווירודינמית אגרסיבית חדשה הכוללת ספוילר קדמי עמוק, חצאיות צד נמוכות, קשתות בתי גלגלים תפוחות וכן הלאה. כדי להשלים את המראה תוכלו לצרף חישוקי "22 כמו בצילומים, עם צמיגים נמוכי-חתך תואמים.כל זה, כמובן, לא מספיק ללא ביצועים ראויים, ובענין זה מציעה הארטגה, למשל, טיפול נאות – בין היתר – לגרסאות הדיזל של ה-X5. ה-3.0d, שמוציא בימים כתיקונם 235 כ"ס ו-53 קג"מ מכובדים, מקבל תגבורת של עוד 40 כ"ס, כאשר המומנט צומח ל-61 קג"מ. ואילו אצל ה-3.0sd עם מנוע הדיזל כפול-המגדשים הנהדר, ההספק המירבי מטפס מ-286 ל-328 כ"ס – כמעט כמו מנוע הדיזל V8 של ב.מ.וו, שמוציא 330 כ"ס מנפח של 4.4 ל'. המומנט המירבי עולה מ-59.2 ל-68.9 קג"מ.
אגב, הארטגה מציעה גם שיפורי שטח של ממש ל-X5: למשל מיתלים מוגבהים ב-4 ס"מ, צמיגים בחתך גבוה יחסית וקוטר חיצוני גדול בהתאם, מרווח גחון משופר ל-27 ס"מ, נעילות דיפרנציאל אחוריות וקדמיות ועוד.