מרצדס הציגה את קונספט ויז'ן 6, קופה חדשה הנושאת בקורה C שלה את סמל מאיבאך. קונספט זה הוצג בקליפורניה, ב'תחרות האלגנטית פבל ביץ'' (Pebble Beach Concours d'Elegance) – האירוע היותר נוצץ ונחשב בתחום הקלסי והיוקרתי.
התמונות מספרות על מגה-קופה גדולה במיוחד, עם ממד אורך של שישה מטרים ומכאן גם שמה: ויז'ן מרצדס-מאייבך 6. אין ספק שהגודל מעצים את אפקט ה"וואו" בקרב המבקרים באירוע, והחזית הכבירה מדגישה עוד יותר את המופע רב הרושם של הקונספט הזה.להעצמת הרושם והייחוד, כאילו שאלה חסרים, הרכיבה מרצדס לקונספט דלתות שחף.
כאן יש לציין כי אורכה של מרצדס S קופה – מכונית די גדולה בפני עצמה – הוא רק קצת יותר מ-5 מטרים; S קלאס מוארכת מגיעה ל-5.25 מטרים ו-S מאיבאך נמתחת ל-5.45 מטרים. בקצרה: ארוכה.
מאיבאך בקאמבק ארוך ומהמם (מעודכן)
צילום: מנהל
פאר-על, גרסת הדלת האחורית
מרצדס, שרצתה בסוף שנות התשעים לקנות את רולס רויס, ראתה איך ב.מ.וו רוכשת את זכויות השם והסמל הכל-כך נחשבים ואת פולקסווגן קונה את בנטלי. בתגובה, הכריזה מרצדס על תקומתו של מותג הפאר מאיבאך שהתעלה בשנות העשרים והשלושים, ואת הזכויות על שמו רכשה ב-1960.
אחרי הצגת דגמי הסדאן 57 ו-62 ב-2002, שהיו יקרים במיוחד – ובהרבה מרולס רויס ובנטלי – הציג המותג ב-2004 דגם קופה יוצא מהכלל: אקסלרו – מצדו מחווה למאיבאך W38 סטרימליינר משנות השלושים. אולם, מדובר היה בייצור של מכונית אחת בלבד, לבקשת יצרנית הצמיגים פולדה ולצורכי פיתוח. האקסמפלר הזה צויד במנוע V12 כפול-מגדשים שייצר 700 כ"ס. אגב, גם דגם זה הוצג באירוע של פבל ביץ'.
אבל מותג הפאר-על מאיבאך הפסיק לייצר ב-2013; המכירות היו חמישית מהצפוי, ועם דגם סופר-יקר על בסיס מיושן – כבר כאשר יצא לאור – ועיצוב שהיה יותר מדי S, לא היה לו סיכוי מול רולס רויס ובנטלי שדווקא הן מאוד התחדשו.
ב-2015 החזירה מרצדס את השם מאיבאך – אך הפעם כגרסה של S קלאס, אבל יותר גדולה, יותר מפוארת וכפולה במחירה מאשר דגם הבסיס. דגם זה מוצב מול רולס רויס גוסט ובנטלי פליינג ספר; גרסת פולמאן הגדולה עוד יותר והכפולה במחירה מאותה מאיבאך, היא שממוקמת מול דגמי פנטום ומולזאן של צמד המותגים הנ"ל.
מאיבאך בקאמבק ארוך ומהמם (מעודכן)
צילום: מנהל
אבל, כך נראה, מרצדס מתכוונת להעמיק את נוכחותה בעולם הכל-כך אקסקלוסיבי של פאר-על – לא רק בגלל הכסף (גם), ולא רק בגלל המעמד הכה ייחודי (גם). לעובדה שהבעלים של שני המותגים האחרים הם מתחרים של מרצדס ומבית יש מן הסתם השפעה – והיא לא קטנה. אם המהלך יצליח, מרצדס תוכל לבדל את גרסאות מאיבאך ואז לחדש את המותג. סיטראון עשתה את זה עם ד.ס.
ייצור ותחרות
לפי מקורות ברשת, מכונית הקופה המאוד גדולה הזו מהווה השראה לדגם סדרתי שיוצג במהלך 2017. דגם זה ימקם עצמו בעיקר מול רולס רויס ריית' (Wraith) ואולי גם פנטום קופה. לקונטיננטל של בנטלי יש הסמל והמעמד הנכונים, אבל היא קטנה משמעותית אפילו מ-S קופה.
מעבר לכך, מצוידת הויז'ן מייבאך 6 ביחידת הנעה המבוססת על ארבעה מנועים חשמליים, המוזנים מסוללה בהספק של 80 קילוואט-שעה. 750 כוחות הסוס שמערכת ההנעה הזו יודעת לייצר מביאים את את יכטת הפאר הזו ל-100 קמ"ש בתוך 'פחות מארבע שניות' ועד למהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית) - כל זאת לצד טווח נסיעה (רשמי) של 320 ק"מ. יותר משמדובר בנתונים מעוררים, הרי שייתכן כי הקדימון של המייבאך 6 הזו מהווה גם רמז ליכולות של מרצדס בכל הקשור לטכנולוגיית הנעה כל-חשמלית - עניין בעל משמעות, לאור הצהרת מרצדס על הקמת תת-מותג חשמלי שיוכרז בתערוכת פריז הקרובה.

מאיבאך בקאמבק ארוך ומהמם (מעודכן)
צילום: מנהל