לנד רובר מציגה גרסה מחודשת לדור הרביעי של ריינג' רובר, בדיוק ארבע שנים לאחר שנחשף, וגם הפעם, רגע לפני תערוכת פריז. עיקר השינויים הם בתוכן, עם מנועים חדשים לצד מערכת בטיחות ובידור חדשות. שינויים בעיצוב החיצוני לא נכללו במתיחת הפנים, ואולי טוב שכך. עם זאת, המבחר לצבעי המרכב תוגבר ב-19(!) גוונים חדשים.
ריינג' רובר 2017 – מתיחת פנים ומנועים חדשים
צילום: מנהל
בעיקר, מערכות בטיחות
עיצוב תא הנוסעים נשאר כשהיה והשינוי המרכזי, תרתי משמע, הוא בהחלפת מסך המגע באחד גדול יותר ("10, במקום "8), לצד התקנת ממשק תפעול חדש. לא מדובר כאן בטכנולוגיה חדשה, אלא ביישור קו עם דגמי יגואר ולנד רובר העדכניים.
הדגם המחודש זכה גם למערך עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות. ברשימה: מגביל מהירות 'חכם' (כולל זיהוי תמרורים), בלימה אוטונומית במהירויות גבוהות, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב וזיהוי עייפות נהג. מערכת ניטור עייפות אינה עניין חדש, אך זו שבריינג' המחודש מציעה יעילות רבה יותר תודות ליכולת ניתוח מאפייני הנהיגה של האוחז בהגה, כולל זוויות היגוי ומהירות נסיעה, יחד עם התחשבות במועד הנסיעה במהלך היום. מערכת נוספת מסייעת בנסיעה לאחור עם נגרר, עם ביצוע אוטומטי; מערכות כאלה נכנסות לשימוש בחודשים האחרונים (כמו בסקודה קודיאק, למשל).
ריינג' רובר 2017 – מתיחת פנים ומנועים חדשים
צילום: מנהל
מנועים וביצועים
היצע המנועים עודכן גם הוא במסגרת מתיחת הפנים, וזה כולל שלושה מנועים חדשים. מבחר המנועים כולל עתה, לראשונה בריינג' רובר, גם מנוע בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר עם מגדש-על ו-340 כ"ס. הביצועים טובים: 7.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, או 7.8 שניות בגרסת בסיס הגלגלים המוארך (המוסיפה 20 ס"מ לבסיס הגלגלים ולאורך ו-150 ק"ג למשקל העצמי). מעליו תשכון גרסה חדשה, עם מנוע וותיק - בנזין V8, אטמוספרי, בנפח 5.0 ליטר עם 375 כ"ס (6.8 שניות -0 ל-100 קמ"ש).
בקצה הפירמידה ימוקם מנוע 5.0 ליטר מוגדש (מגדש על) – במסגרת הגרסה/רמת הגימור המפוארת במיוחד SVAutobiography, כזו שריינג' רובר ממקמת מול בנטלי בנטאיגה – עם 550 כ"ס ו-69.3 קג"מ. מדובר בתוספת כוח דומה לזו שקיבל הריינג' רובר ספורט לפני שנתיים – 40 כ"ס ו-5.6 קג"מ – אולם, בשונה ממנו, נתוני הביצועים של הריינג' רובר נותרו כשהיו, עם 5.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 225 קמ"ש (250 קמ"ש ללא הגבלה).
ריינג' רובר 2017 – מתיחת פנים ומנועים חדשים
צילום: מנהל
ה-SVAutobiography מובדלת ביחס לשאר הגרסאות הן מבחינה ויזואלית (עם גימור שונה מבפנים ומבחוץ, כולל אופציה לחישוקים בקוטר של עד "22) והן במפרט, הכולל מרכב מונמך ב-8 מ"מ במצב 'ספורט', חלקי מתלים שונים, בלמי ברמבו ומערכת 'דיינאמיק רספונס' מתקדמת השולטת גם בזוויות הגלגול בפניות.
מחברת המזרח, יבואנית לנד רובר לישראל, טרם נמסר מועד הגעה מדויק לריינג' רובר המחודש.

ריינג' רובר 2017 – מתיחת פנים ומנועים חדשים
צילום: מנהל