פולקסווגן הציגה את הדור השני של הטיגואן בתערוכת פרנקפורט בשנה שעברה, ומאז הוא הספיק גם לזכות בציון גבוה במבחני הריסוק האירופאים – אבל עדיין לא הגיע לארץ. ההשקה המקומית מתוכננת עוד לפני 2017, משמע בקרוב מאוד.
ואולי לכבוד המאורע המרגש הכריזה פולקסווגן על הוספת שני מנועים חדשים וחזקים למבחר המנועים של הטיגואן. שניהם בנפח 2.0 ל' ומוגדשי טורבו, ושניהם יוצעו אך ורק עם הנעה כפולה ותיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים – אחד דיזל עם שני מגדשי טורבו, 240(!) כ"ס ו-51 קג"מ; והשני בנזין עם מגדש אחד, 220 כ"ס ו-35.7 קג"מ. הראשון הוא מנוע הדיזל החזק ביותר בקטגוריה, ועם יחס הספק\נפח מרשים בכל קנה מידה. המנוע השני מגיע הישר מהגולף GTI.
GTIguan – פולקסווגן טיגואן מקבל מנועים חזקים
צילום: מנהל
למרות הבדלי ההספק והמומנט, הביצועים כמעט זהים – שתי הגרסאות יאיצו מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.5 ש', וגם המהירות המרבית דומה: 228 קמ"ש בדיזל, 220 קמ"ש בבנזין. כך שההבדל המשמעותי היחיד הוא, לא במפתיע, בצריכת הדלק – בעוד מנוע הדיזל יסיע את הטיגואן בממוצע 15.6 ק"מ לכל ליטר, מנוע הבנזין יסתפק בממוצע של 12.8 ק"מ לכל ליטר.
הבדל נוסף נרשם בגזרת המחיר – הטיגואן עם מנוע ה-GTI יעלה באירופה קצת פחות מארבעים אלף יורו, לפני מיסים. גרסת הדיזל השרירית תעלה כ-3000 יורו יותר. וכדי לשים את המחיר בפרופורציות – זה מחיר דומה לשל אודי Q3 עם מנוע 2 ל' טורבו. כך שאם גרסאות אלו יגיעו ארצה, כנראה שהן יעלו יותר מ-250,000 שקלים, ואולי גם הרבה יותר.
GTIguan – פולקסווגן טיגואן מקבל מנועים חזקים
צילום: מנהל
גרסת הדיזל החזקה מקבל יציאות מפלט ייחודיות בצורת טרפז