חברת מובילאיי הודיעה על שיתוף פעולה עם דלפי אוטומטיב, ספקית המשנה ויצרנית המכלולים הענקית מארה"ב. הכוונה במיזם היא לפתח מערכת נהיגה אוטונומית מלאה שתוכל להשתלב באופן מהיר וקל בפלטפורמות שונות של יצרני רכב מגוונים.
בשיחת וועידה שהתקיימה אתמול (יום ב') אחר הצהריים, מסרו ראשי החברות – יו"ר ומנהל טכני ראשי (CTO) של מובילאיי, פרופסור אמנון שעשוע, ונשיא ומנכ"ל דלפי, קווין קלארק – פרטים על שיתוף הפעולה, לוח הזמנים והממשק עם יצרני הרכב.
את המערכת הזו מתכוונים מובילאיי ודלפי, שני גופים בעלי ניסיון רב בתחום, להציע ליצרנים אשר לא ירצו לבצע לבדם את ההשקעה הגדולה הנחוצה בפיתוח עצמאי של מערכת דומה. ראשי החברות ציינו שבפיתוח המערכת יושקעו מאות מיליוני דולרים, אך הכוונה היא שהמערכת תעלה ליצרניות הרכב סכום שלא יהיה גבוה.
מובילאיי תתרום למיזם את ניסיונה העשיר עם מערכות ראייה ממוחשבות ומיפוי בזמן אמת לצורך מיקום מדויק של הרכב, ואילו דלפי תשלב אלגוריתמים של תוכנות נהיגה שכוללות תכנון נתיב נסיעה שרכשה מחברת אוטומטיקה ומערכת שמבוססת מצלמה, מכ"ם ו-LIDAR.
הצגה בקרוב
המיזם החדש הוא שלב נוסף בשיתוף הפעולה בין החברות שמתקיים מאז 2002. מובילאיי ודלפי מצפות להציג את המערכת כבר בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית (CES) בלאס-וגאס בינואר 2017. באותה שנה כבר ייערכו ניסויים מעשיים של המערכת, כאשר לפי אנשי החברות הם יחלו בסינגפור. לאחר מכן ייבחנו המכוניות באזורים נוספים בעולם.
מובילאיי ודלפי בדרך לאוטונומיה משותפת
צילום: מנהל
בשיחת הוועידה שקיימו ראשי החברות נאמר כי כבר ב-2019 תהיה המערכת מוכנה לייצור והגעתה לכביש תלויה למעשה בזמן בו יחלו יצרני הרכב לרכוש אותה – כלומר, האם כבר בשלבי הפיתוח הסופיים או לאחר שתהיה מוצר מושלם. ההערכה של ראשי מובילאיי ודלפי היא שבין סוף 2019 או סביר יותר 2020 ל-2021 נראה את המערכת במכוניות סדרתיות.
רק לאחרונה חתמה חברת מובילאיי על שיתוף פעולה בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות עם ב.מ.וו ואינטל ואלה יוצגו ב-2021. אבל לפי יושב ראש החברה, פרופסור אמנון שעשוע, השיתוף עם דלפי הינו דבר שונה ואינו נוגד כי מדובר בספק ולא ביצרן רכב. השיתוף הזה רק יוסיף להתקדמות, יהיה סינרגטי ועשוי לסייע בעבודה עם ב.מ.וו.
"בדלפי יש לנו כבר שנתיים כלים אוטונומיים ומכונית שלנו נסעה מסן-פרנסיסקו לניו-יורק" ציין קווין קלארק, נשיא ומנכ"ל דלפי "המטרה שלנו היא ליצור מערכת שהינה מאוד קרובה וקלה לייצור סדרתי ולשימוש על הכביש. שילוב היכולות של מובילאיי ייצור מערכת שעובדת הרבה יותר טוב".
למרות שמערכת הנהיגה האוטונומית המדוברת תהיה מלאה, הרי שלפי ראשי החברות היא תשולב עם היגוי ודוושות כך שהנהג יוכל לקחת פיקוד בעת הצורך.