פרארי 330 P4 תעלה יותר מהבית שלכם, של ההורים שלכם ושל הסבא והסבתא שלכם (משני הצדדים) ביחד, גם אם כולכם גרים במרכז הארץ. הערכות מדברות על שווי בסדר גודל של תשעה מיליון דולר ל-P4 אמיתית.
ה-330 P4 היתה הנשק שבנה פרארי כדי להביס את הפורד GT40 (שבעצמה נולדה מתוך אגו פגוע כדי לנקום בפרארי) במרוצי הסיבולת. בפרארי פשוט לא יכלו לשאת את הבושה – שנה קודם, ב-1966, זכו צוותי פורד GT40 בשלושת המקומות הראשונים במרוץ הלה-מאן היוקרתי.

ה-330 P4 הצליחה במשימה בצורה חלקית בלבד. אומנם פרארי הצליחה למלא את הפודיום במרוץ 24 השעות של דייטונה (עם שתי פרארי 4P ופרארי 412p אחת), משפילה את פורד במגרשה הביתי, אך ה-GT40 המשיכה לנצח בלה-מאן עוד שלוש פעמים ברציפות.



ארבע מכוניות בלבד נבנו מדגם זה, מה שלא מזיק לנחשקות שלו (ולמחיר) כרכב אספנות. גם העובדה שמדובר ברכב יפיפה – ללא ספק מתחרה חזק על תואר המכונית היפה בעולם – עוזרת. המפרט הטכני מרשים לא פחות מהעיצוב: מנוע V12 בנפח 4 ל' עם כ-450 כ"ס (ב-8000 סל"ד!) הניע משקל של 792 ק"ג בלבד. התוצאה היא, כאמור, אחת ממכוניות האספנות הנחשקות והיקרות ביותר בעולם.




וכשיש ביקוש, יהיה גם מי שיספק היצע. וכך נולדה תעשיית רפליקות ענפה. בתחתית ההיצע נמצאות רפליקות עיצוב – גוף הפיברגלס דומה לדבר האמיתי, אבל מתחת לעור אין שום קשר לדבר האמיתי. בקצה העליון נמצאות רפליקות שמחקות בנאמנות את מבנה השלדה והמכלולים, ועושות שימוש במנועי v12 של פרארי. ואחת כזו היא הסיבה למסיבה הפעם.
באי-ביי מוצעת למכירה כרגע רפליקה של P4 שיוצרה על ידי סדנת נורווד (Norwood). על ההנעה אחראי מנוע של פרארי 575 (V12 בנפח 5.75 ל', שמפיק 510 כ"ס ו-60 קג"מ).



החישוקים הקדמיים ברוחב "10.5 והאחוריים ברוחב " 12.5, וכולם בקוטר "15. הבלמים מתוצרת Willwood ובכל פינה תמצאו קאליפר בעל 4 בוכנות ודיסק בקוטר 300 ס"מ. גוף הרפליקה עשוי אלומיניום ולכן משקלה נמוך מאוד, אם כי לא כמו של המקור – 1018 קילוגרמים (משקל יבש). מה עוד? אורכה 432 ס"מ, רוחבה 181 ס"מ, בסיס הגלגלים מעט ארוך משל המכונית המקורית, אם כי עדיין קצרצר - 245 ס"מ במקום 240 ס"מ- והגובה הוא מטר(!) בדיוק. מעניין אם זה מקרה שזה היה גם גובהה של ה-GT40...